Σχολιάζει ο Κλεισθένης.
Μας λένε ότι άρχισε η διαδικασία για την αναθεώρηση του Ελληνικού συντάγματος. Άιντε με το δεξί.
Προσωπικά πιστεύω ότι το Ελληνικό σύνταγμα δεν χρειάζεται αναθεώρηση αλλά ολική αλλαγή.
Ίσως ανήκω στην μειοψηφία, αυτή όμως είναι η ταπεινή μου γνώμη.
Όταν μιλάω για ολική αλλαγή εννοώ ΟΛΙΚΗ.
Σύμφωνα με τον φίλο μου Πέτρο Χασάπη, το σύνταγμα δεν ορίζει επακριβώς σχεδόν τίποτε, όλα θα γίνονται "όπως ο νόμος ορίζει". Δηλαδή η εκάστοτε βουλή θα νομοθετεί ίσως και παρερμηνεύοντας το σύνταγμα.
Η γνώμη μου είναι ότι το σύνταγμα πρέπει να είναι σαφές και να μην επιδέχεται περισσότερες από μία ερμηνείες. Ακόμη πρέπει να έχει λίγα άρθρα διατυπωμένα με σαφήνεια έτσι ώστε να μπορεί να τα καταλάβει και ο μέσος πολίτης.
Παλιότερα είχα γράψει ότι στην σύνθεση όσων θα προτείνουν το νέο σχέδιο συντάγματος πρέπει να μετέχει και ένας μαθηματικός. Θα αναρωτηθεί κάποιος, τι σχέση έχουν τα μαθηματικά με το σύνταγμα; Το σύνταγμα ανήκει στο πεδίο των νομικών και των συνταγματολόγων.
Η αναγκαιότητα της συμμετοχής ενός μαθηματικού είναι η αποσαφήνιση και η μη δεχόμενη άλλη ερμηνεία των άρθρων του συντάγματος. Είναι γνωστό ότι στα μαθηματικά οι ορισμοί και οι έννοιες είναι σαφέστατα προσδιορισμένοι.
Η παρερμηνεία και οι πολλαπλές εκδοχές στα νομικά φαίνεται κατάφωρα στο παρακάτω κειμενάκι.
Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν οι ρήτορες, ειδικευμένοι στην πολύ καλή χρήση της γλώσσας και συνήθως ήταν συνήγοροι στις δίκες.
Η ιστορία δεν ξέρω αν είναι αληθινή αλλά είναι χρήσιμη για το πως μπορούν να ερμηνεύονται οι νομικοί όροι.
Στην αρχαία Ελλάδα λοιπόν, οι ρήτορες αναλάμβαναν την εκπαίδευση των νέων που ήθελαν να γίνουν ρήτορες.
Ένας νέος πήγε σε ένα ρήτορα και του είπε.
Δάσκαλε θέλω να με εκπαιδεύσεις στην ρητορική πλην όμως δεν έχω χρήματα για να σε πληρώσω. Όταν όμως τελειώσω τις σπουδές και κερδίσω την πρώτη μου δίκη τότε θα σε πληρώσω.
Συμφώνησε ο δάσκαλος και του έμαθε όλα τα "κόλπα" της ρητορικής.
Όταν τελείωσε την εκπαίδευσή του ο νέος άρχισε να ρητορεύει σε δίκες αλλά διάλεγε δίκες που θα τις έχανε σίγουρα, θέλοντας να μην πληρώσει τον δάσκαλό του.
Μετά από καιρό ο δάσκαλος κατάλαβε την πρόθεση του μαθητή του και του έκανε αγωγή στο δικαστήριο.
Όταν τον συνάντησε μετά την αγωγή του είπε. Τώρα μαθητή μου θα με πληρώσεις οπωσδήποτε.
Γιατί; Τον ρώτησε ο μαθητής.
Γιατί αν χάσεις την δίκη τότε το δικαστήριο θα σου επιβάλει να με πληρώσεις. Αν κερδίσεις την δίκη τότε έχουμε συμφωνήσει ότι θα με πλήρωνες όταν θα κέρδιζες την πρώτη σου δίκη.
Ο μαθητής γέλασε και του είπε.
Δεν τα λες καλά δάσκαλε. Αν χάσω την δίκη δεν πρέπει να σε πληρώσω γιατί ο όρος που συμφωνήσαμε λέει ότι θα σε πληρώσω μόνο όταν κερδίσω μία δίκη.
Αν κερδίσω την δίκη τότε δεν πρόκειται πάλι να σε πληρώσω αφού το δικαστήριο θα αποφασίσει ότι δεν πρέπει να σε πληρώσω.
"Κόκαλο" ο δάσκαλος.
Σίγουρα ο μαθητής πρέπει να πληρώσει τον δάσκαλο για τα μαθήματα που του έκανε. Όμως βλέπουμε την παρερμηνεία που κάνει ο ρήτορας πλέον μαθητής.
Αλλάζω θέμα. Ακούσαμε τον Πάγκαλο μετά το "όλοι μαζί τα φάγαμε" να παίρνει θέση και να λέει, όποιος κραδαίνει όπλο πρέπει να εκτελείται από την αστυνομία όπως πχ στην Αμερική.
Θα πει κάποιος Πάγκαλος είναι αυτός. Συμφωνώ απόλυτα.
Το σωστό είναι ότι όποιος κραδαίνει όπλο προκαλεί ενδεχομένως και τον θάνατό του. Η οπλοκατοχή και η οπλοχρησία, ευτυχώς, στην Ελλάδα είναι αδίκημα.
Μάθαμε ότι μαθητές στον Γέρακα τιμωρήθηκαν με αποβολή απ' το σχολείο επειδή φώναξαν κατά την διάρκεια της παρέλασης συνθήματα για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας και της Κύπρου. Τραγούδησαν το "τρισκατάρατο" Μακεδονία ξακουστή.
Είπαμε όχι στις εθνικιστικές κορώνες αλλά η πεποίθηση του λαού μας είναι ότι Μακεδονία και Κύπρος είναι Ελλάδα. Τι να κάνουμε;
Στο βίντεο που κυκλοφόρησε ακούγονται φωνές και σχόλια των γονέων που παρακολουθούσαν την παρέλαση. Αν προσέξουμε προσεκτικά όλοι χειροκροτούν τους μαθητές που παρελαύνουν και λένε μπράβο και ονομαστικά σε κάποια παιδιά. Η παρέλαση δεν έχει στοιχεία εθνικισμού και πατριδοκαπηλείας. Ας το αποδεχτούμε. Δείτε το βίντεο.
https://www.facebook.com/iliastrikos/videos/10214043978319131/?t=20
Στα Σκόπια ο πρωθυπουργός είπε ότι θα παραμείνει το όνομα Μακεδονία στο σύνταγμα των Σκοπίων, ειδικότερα στο άρθρο 36.
Τι προβλέπει το άρθρο 36;
«Η Δημοκρατία εγγυάται συγκεκριμένα δικαιώματα κοινωνικής ασφάλισης σε βετεράνους του αντιφασιστικού πολέμου και σε όλους τους ‘’Μακεδονικούς’’ εθνικοαπελευθερωτικούς πολέμους, στους ανάπηρους πολέμου, σε εκδιωγμένους και φυλακισμένους για τις ιδέες της ξεχωριστής ταυτότητας του ‘’Μακεδονικού λαού’’ και της ‘’Μακεδονικής'' πολιτειακής υπόστασης όσο και στα μέλη των οικογενειών τους χωρίς μέσα υλικής και κοινωνικής διαβίωσης. Τα συγκεκριμένα δικαιώματα ρυθμίζονται από το νόμο».
Μετά μας λένε ότι εξασφάλισαν την αλλαγή των αλυτρωτικών. Που πήγε το έργκα όμνες; Πνίγηκε στην λάσπη των Πρεσπών. Μήπως αμφιβάλει κανείς ότι τελικά θα μείνει το σκέτο Μακεδονία έργκα όμνες;
Ίδωμεν...
Μας λένε ότι άρχισε η διαδικασία για την αναθεώρηση του Ελληνικού συντάγματος. Άιντε με το δεξί.
Προσωπικά πιστεύω ότι το Ελληνικό σύνταγμα δεν χρειάζεται αναθεώρηση αλλά ολική αλλαγή.
Ίσως ανήκω στην μειοψηφία, αυτή όμως είναι η ταπεινή μου γνώμη.
Όταν μιλάω για ολική αλλαγή εννοώ ΟΛΙΚΗ.
Σύμφωνα με τον φίλο μου Πέτρο Χασάπη, το σύνταγμα δεν ορίζει επακριβώς σχεδόν τίποτε, όλα θα γίνονται "όπως ο νόμος ορίζει". Δηλαδή η εκάστοτε βουλή θα νομοθετεί ίσως και παρερμηνεύοντας το σύνταγμα.
Η γνώμη μου είναι ότι το σύνταγμα πρέπει να είναι σαφές και να μην επιδέχεται περισσότερες από μία ερμηνείες. Ακόμη πρέπει να έχει λίγα άρθρα διατυπωμένα με σαφήνεια έτσι ώστε να μπορεί να τα καταλάβει και ο μέσος πολίτης.
Παλιότερα είχα γράψει ότι στην σύνθεση όσων θα προτείνουν το νέο σχέδιο συντάγματος πρέπει να μετέχει και ένας μαθηματικός. Θα αναρωτηθεί κάποιος, τι σχέση έχουν τα μαθηματικά με το σύνταγμα; Το σύνταγμα ανήκει στο πεδίο των νομικών και των συνταγματολόγων.
Η αναγκαιότητα της συμμετοχής ενός μαθηματικού είναι η αποσαφήνιση και η μη δεχόμενη άλλη ερμηνεία των άρθρων του συντάγματος. Είναι γνωστό ότι στα μαθηματικά οι ορισμοί και οι έννοιες είναι σαφέστατα προσδιορισμένοι.
Η παρερμηνεία και οι πολλαπλές εκδοχές στα νομικά φαίνεται κατάφωρα στο παρακάτω κειμενάκι.
Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν οι ρήτορες, ειδικευμένοι στην πολύ καλή χρήση της γλώσσας και συνήθως ήταν συνήγοροι στις δίκες.
Η ιστορία δεν ξέρω αν είναι αληθινή αλλά είναι χρήσιμη για το πως μπορούν να ερμηνεύονται οι νομικοί όροι.
Στην αρχαία Ελλάδα λοιπόν, οι ρήτορες αναλάμβαναν την εκπαίδευση των νέων που ήθελαν να γίνουν ρήτορες.
Ένας νέος πήγε σε ένα ρήτορα και του είπε.
Δάσκαλε θέλω να με εκπαιδεύσεις στην ρητορική πλην όμως δεν έχω χρήματα για να σε πληρώσω. Όταν όμως τελειώσω τις σπουδές και κερδίσω την πρώτη μου δίκη τότε θα σε πληρώσω.
Συμφώνησε ο δάσκαλος και του έμαθε όλα τα "κόλπα" της ρητορικής.
Όταν τελείωσε την εκπαίδευσή του ο νέος άρχισε να ρητορεύει σε δίκες αλλά διάλεγε δίκες που θα τις έχανε σίγουρα, θέλοντας να μην πληρώσει τον δάσκαλό του.
Μετά από καιρό ο δάσκαλος κατάλαβε την πρόθεση του μαθητή του και του έκανε αγωγή στο δικαστήριο.
Όταν τον συνάντησε μετά την αγωγή του είπε. Τώρα μαθητή μου θα με πληρώσεις οπωσδήποτε.
Γιατί; Τον ρώτησε ο μαθητής.
Γιατί αν χάσεις την δίκη τότε το δικαστήριο θα σου επιβάλει να με πληρώσεις. Αν κερδίσεις την δίκη τότε έχουμε συμφωνήσει ότι θα με πλήρωνες όταν θα κέρδιζες την πρώτη σου δίκη.
Ο μαθητής γέλασε και του είπε.
Δεν τα λες καλά δάσκαλε. Αν χάσω την δίκη δεν πρέπει να σε πληρώσω γιατί ο όρος που συμφωνήσαμε λέει ότι θα σε πληρώσω μόνο όταν κερδίσω μία δίκη.
Αν κερδίσω την δίκη τότε δεν πρόκειται πάλι να σε πληρώσω αφού το δικαστήριο θα αποφασίσει ότι δεν πρέπει να σε πληρώσω.
"Κόκαλο" ο δάσκαλος.
Σίγουρα ο μαθητής πρέπει να πληρώσει τον δάσκαλο για τα μαθήματα που του έκανε. Όμως βλέπουμε την παρερμηνεία που κάνει ο ρήτορας πλέον μαθητής.
Αλλάζω θέμα. Ακούσαμε τον Πάγκαλο μετά το "όλοι μαζί τα φάγαμε" να παίρνει θέση και να λέει, όποιος κραδαίνει όπλο πρέπει να εκτελείται από την αστυνομία όπως πχ στην Αμερική.
Θα πει κάποιος Πάγκαλος είναι αυτός. Συμφωνώ απόλυτα.
Το σωστό είναι ότι όποιος κραδαίνει όπλο προκαλεί ενδεχομένως και τον θάνατό του. Η οπλοκατοχή και η οπλοχρησία, ευτυχώς, στην Ελλάδα είναι αδίκημα.
Μάθαμε ότι μαθητές στον Γέρακα τιμωρήθηκαν με αποβολή απ' το σχολείο επειδή φώναξαν κατά την διάρκεια της παρέλασης συνθήματα για την Ελληνικότητα της Μακεδονίας και της Κύπρου. Τραγούδησαν το "τρισκατάρατο" Μακεδονία ξακουστή.
Είπαμε όχι στις εθνικιστικές κορώνες αλλά η πεποίθηση του λαού μας είναι ότι Μακεδονία και Κύπρος είναι Ελλάδα. Τι να κάνουμε;
Στο βίντεο που κυκλοφόρησε ακούγονται φωνές και σχόλια των γονέων που παρακολουθούσαν την παρέλαση. Αν προσέξουμε προσεκτικά όλοι χειροκροτούν τους μαθητές που παρελαύνουν και λένε μπράβο και ονομαστικά σε κάποια παιδιά. Η παρέλαση δεν έχει στοιχεία εθνικισμού και πατριδοκαπηλείας. Ας το αποδεχτούμε. Δείτε το βίντεο.
https://www.facebook.com/iliastrikos/videos/10214043978319131/?t=20
Στα Σκόπια ο πρωθυπουργός είπε ότι θα παραμείνει το όνομα Μακεδονία στο σύνταγμα των Σκοπίων, ειδικότερα στο άρθρο 36.
Τι προβλέπει το άρθρο 36;
«Η Δημοκρατία εγγυάται συγκεκριμένα δικαιώματα κοινωνικής ασφάλισης σε βετεράνους του αντιφασιστικού πολέμου και σε όλους τους ‘’Μακεδονικούς’’ εθνικοαπελευθερωτικούς πολέμους, στους ανάπηρους πολέμου, σε εκδιωγμένους και φυλακισμένους για τις ιδέες της ξεχωριστής ταυτότητας του ‘’Μακεδονικού λαού’’ και της ‘’Μακεδονικής'' πολιτειακής υπόστασης όσο και στα μέλη των οικογενειών τους χωρίς μέσα υλικής και κοινωνικής διαβίωσης. Τα συγκεκριμένα δικαιώματα ρυθμίζονται από το νόμο».
Μετά μας λένε ότι εξασφάλισαν την αλλαγή των αλυτρωτικών. Που πήγε το έργκα όμνες; Πνίγηκε στην λάσπη των Πρεσπών. Μήπως αμφιβάλει κανείς ότι τελικά θα μείνει το σκέτο Μακεδονία έργκα όμνες;
Ίδωμεν...