5,5 ευρώ χαράτσι στα εισιτήρια βάζει η Fraport...


Ελεύθερη αγορά. Η ψευδαίσθηση πως μέσω της επιχειρηματικότητας και της ιδιωτικής πρωτουβουλίας, οι άνθρωποι θα σταματήσουν να κερδοσκοπούν σε βάρος άλλων, επειδή πλέον το μόνο που θα τους ενδιαφέρει θα είναι το κέρδος.

 
Ένας από τους άγραφους κανόνες αυτής της άγραφης κοσμοαντίληψης που βασίζεται σε μια θεωρία 400 χρόνων, είναι πως μέρος των εσόδων μιας επιχείρησης, θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις που θα αφορούν τη βελτίωση του προϊόντος που εμπορεύεται η επιχείρηση.
Η Fraport φαίνεται πως επέλεξε έναν άλλο δρόμο. Θα κάνει επενδύσεις για τη βελτίωση του προϊόντος της και θα μετακυλήσει το κόστος στους πελάτες της. Συγκεκριμένα, όπως διαβάζουμε, θα αυξήσει την επιβάρυνση για τη διαχείριση του αεροδρομίου στα 18,5 ευρώ ανά επιβάτη από τα 13 που είναι τώρα. Ο λόγος της αύξησης αυτής, είναι τα έξοδα που έκανε για την κατασκευή έργων στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται. Αντί να κάνει τις όποιες επενδύσεις ήθελε, χρησιμοποιώντας τα έσοδά της, απλά κρατά τα έσοδά της και φορτώνει τις επενδύσεις στον πελάτη.
Νο πρόμπλεμ. Ένας άλλος άγραφος κανόνας της άγραφης κοσμοαντίληψης της ελεύθερης αγοράς, είναι πως η κάθε εταιρεία, κρίνεται από τους πελάτες της. Αν οι πελάτες μιας εταιρείας αισθάνονται αδικημένοι, μπορούν πάντα να την εγκαταλείψουν και να απευθυνθούν στον ανταγωνιστή της.
Εκτός φυσικά αν είσαι μια εταιρεία που διαχειρίζεται αεροδρόμια. Κάπου εκεί, σπάνε οι άγραφοι κανόνες της ελεύθερης αγοράς, αφού τα αεροδρόμια δεν είναι σαν την Coca Cola και την Pepsi. Δεν υπάρχουν τρία αεροδρόμια στα Χανιά για παράδειγμα, για να διαλέξεις σε ποιο θα προσγειωθείς.
Οπότε η Fraport κάνει ό,τι θέλει. Και καλά κάνει εδώ που τα λέμε. Όλοι έχουμε συμφωνήσει άλλωστε, πως σκοπός μια εταιρείας είναι το κέρδος.
Όλοι μας αν δουλέψουμε αρκετά σκληρά, θα μπορέσουμε μια μέρα να διαχειριζόμαστε τα αεροδρόμια μιας χώρας, η οποία θα μας πληρώνει μέχρι και τις τουαλέτες του μαγαζιού μας. Όπως έκανε δηλαδή η Ελλάδα, που έδωσε 27 εκατομμύρια στη Fraport πριν από μερικούς μήνες.

*Πληροφορίες που θέλουν μεγάλα ΜΜΕ, να βγάζουν πύρινα άρθρα στα οποία θα καταδικάζουν μία κίνηση που θα βλάψει τον τουρισμό της χώρας, ελέγχονται ως ανακριβείς.

Πηγή: