Δικογραφία για Τέμπη: Στοιχεία «καίνε» τον Κώστα Αχ. Καραμανλή...

 Νέα δικογραφία για το δυστύχημα στα Τέμπη, με στοιχεία που εμπλέκουν τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, κατατέθηκε στη Βουλή.

Η δικογραφία θα διαβιβαστεί αρχικά στον Άρειο Πάγο και στη συνέχεια, μέσω της εισαγγελέως Γεωργίας Αδειλίνη, στο υπουργείο Δικαιοσύνης.

Το Μαξίμου, πριν ακόμα φτάσει η δικογραφία στη Βουλή, ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσει τη «συνταγή» Τριαντόπουλου, δηλαδή Προανακριτική χωρίς ουσιαστικές ανακρίσεις και μάρτυρες, παραπέμποντας τον Καραμανλή σε πενταμελές Δικαστικό Συμβούλιο.

Ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης, που διερευνά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, απέστειλε τη δικογραφία για να εξεταστούν πιθανές ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη.

Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, κατά την απολογία της για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, ανέφερε στον ανακριτή ότι είχε συντάξει δύο ενημερωτικά σημειώματα το Σεπτέμβριο 2021, στα οποία επισημαίνονταν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και παραλείψεις στη συντήρηση συστημάτων ασφαλείας.

Τα σημειώματα απευθύνονταν στον τότε υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Γ. Καραγιάννη και τον Γενικό Γραμματέα Γιάννη Ξιφαρά.

Λόγω αυτών των καταθέσεων, η δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και ο Χρήστος Σπίρτζης ζητούν πλήρη διαλεύκανση, με τον Σπίρτζη να έχει ζητήσει πρόσφατα έλεγχο από τη Βουλή για τη σύμβαση 717, αίτημα που απέρριψε ο Νικήτας Κακλαμάνης.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας στο Mega, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα ακολουθήσει την τακτική που εφαρμόστηκε στην υπόθεση Τριαντόπουλου, υπονοώντας περιορισμένη διερεύνηση.

Σύμφωνα με την ΑΥΓΗ, τον Σεπτέμβριο 2021, αρμόδιος υπάλληλος του υπουργείου Μεταφορών ενημέρωσε εγγράφως την πολιτική ηγεσία για τα προβλήματα, με σημείωμα χαρακτηρισμένο ως «Επείγον».

Το σημείωμα τόνιζε την ανάγκη άμεσης χρηματοδότησης για την κάλυψη ελλείψεων σε προσωπικό και υπογράμμιζε δύο κρίσιμα σημεία:

1. Η έλλειψη προσωπικού οδηγεί σε μη ασφαλή και εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.

2. Η αδυναμία εκπλήρωσης καθηκόντων του ΟΣΕ, ιδίως σε συντήρηση και επιθεωρήσεις, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του κακοσυντηρημένου δικτύου.

Το σημείωμα ανέφερε επίσης οικονομικά προβλήματα του ΟΣΕ, λόγω της κακής σχέσης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία αρνούνταν να καταβάλει αυξημένα τέλη.

Συμπέραινε ότι, ακόμα και μετά την ολοκλήρωση έργων όπως η σύμβαση 717, ο ΟΣΕ χρειαζόταν επαρκή χρηματοδότηση και εκπαιδευμένο προσωπικό. Τα έγγραφα αυτά, που φέρουν τα ονόματα των πολιτικών προσώπων και πρωτίστως του Κώστα Καραμανλή, υποδεικνύουν σοβαρές ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας.

tribune.gr