Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου 2016

Οι βιαστές δεν είναι ράτσα ειδική, είναι άντρες καθημερινοί...


Κάθε φορά που ένας βιασμός ανακοινώνεται στα μίντια, πολλοί είναι αυτοί που πέφτουν από τα σύννεφα. Είναι όμως οι βιασμοί κάτι τόσο ξένο από την καθημερινή

πραγματικότητα;  Ή είναι απλώς αόρατοι;

Η νομοθεσία διακρίνει την αντρική σεξουαλικοποιημένη βία σε ασέλγεια, παρενόχληση και βιασμό (=διείσδυση) αποδίδοντάς τους διαφορετικές ποινές και βαρύτητα. Τα δικαστήρια μάς ανακοινώνουν ποια από τις καθημερινές μας εμπειρίες ήταν πιο επίπονη, ποια πιο τρομαχτική και σε ποια “τα θέλαμε και τα πάθαμε” οπότε ας μη μιλάμε. Εμείς λέμε ότι τα νομικά τερτίπια που συγκαλύπτουν την πραγματικότητα δε μας αφορούν. Ο τύπος στο μπαρ που σε γδύνει με τα μάτια του, τα μισογύνικα αστειάκια και τα σεξιστικά σχόλια στον δρόμο, το άγγιγμα που έγινε χωρίς την άδειά σου, η πολυετής σεξουαλική εκμετάλλευση των μεταναστριών γυναικών είναι στοιχεία της σύγχρονης ελληνικής -και όχι μόνο- κουλτούρας που φτιάχνουν κλίμα για κάθε επίδοξο βιαστή. Από το σχολείο μέχρι τη δουλειά, από το δρόμο μέχρι την οικογένεια.

Οι βιαστές δεν είναι στερημένα ψυχοπαθή τέρατα που τους προκάλεσε η κοντή μας φούστα. Αυτή η all time classic εκδοχή είναι πολύ βολική για τη μισογύνικη πατριαρχική μας κοινωνία γιατί συγκαλύπτει τα πραγματικά κίνητρα του βιασμού: επιθυμία για εκδίκηση, τιμωρία, ταπείνωση και επιβεβαίωση της αντρικής εξουσίας πάνω στις γυναίκες. Από την άλλη, στηρίζει ρατσιστικά κατασκευάσματα όπως ο μύθος του σεξουαλικά πεινασμένου μετανάστη προστατεύοντας “καταξιωμένους”, “μορφωμένους”, υπεράνω πάσης υποψίας θύτες, η πλειοψηφία των οποίων είναι άτομα του κοντινού μας περιβάλλοντος όπως θείοι, πατεράδες, σύζυγοι και συνάδελφοι. Οι βιαστές δεν έχουν κοινωνική τάξη, φυλή και θρησκεία. Βιάζουν επειδή νιώθουν ότι τους επιτρέπεται μέσα σε μια κοινωνία άνιση όπου η γυναίκα αντιμετωπίζεται σαν σεξουαλικό αντικείμενο που οφείλει να μην αμφισβητεί το ηγεμονικό αντρικό φύλο και να είναι πάντα διαθέσιμη στις επιθυμίες του.

Με οικονομική κρίση αλλά και χωρίς, σε «αναπτυγμένες» κοινωνίες  αλλά και σε «υπανάπτυκτες», με μίνι ή με μπούργκα οι γυναίκες βιάζονται και καλούνται μετά να αποδείξουν ότι δεν προκάλεσαν, ότι δεν ήταν το ποτό, ότι δεν ήταν το φλερτ, ότι δεν έφταιγαν.

Οι γυναίκες βιάζονται

γιατί η σεξιστική κουλτούρα της πατριαρχικής κοινωνίας καλλιεργεί και ανέχεται τέτοιες συμπεριφορές.

Οι γυναίκες βιάζονται

γιατί αυτή η κοινωνία που παράγει βιαστές, κατασκευάζει και τις δικαιολογίες που τους απαλλάσσουν.

Οι γυναίκες βιάζονται

κι όταν δε σιωπούν, κινδυνεύουν να χρειαστεί εν τέλει να απολογηθούν για το βιασμό τους.

ενάντια σ’ αυτήν την κουλτούρα του βιασμού

ενάντια σε ορατούς και αόρατους βιαστές

σπάμε τη σιωπή και αγωνιζόμαστε.



ομάδα γυναικών ενάντια στο σεξισμό

e-mail: womenagainst.sexism@gmail.com







fylosykis
Share This
Previous Post
Next Post

Στα ιστολόγιά μου προσπαθώ να αποφεύγω τις "κακοτοπιές". Είναι όμως αδύνατο να μην πέσω θύμα παραπληροφόρησης. Ουδείς αναμάρτητος. Προτρέπω τους φίλους αναγνώστες να διαβάζουν τα πάντα και να κρίνουν τα πάντα.

3 σχόλια :

  1. Ο φαλλοκράτης κοιτάζει την γυναίκα σαν ένα κομμάτι κρέας. Σαν μία συσκευή όπου υπάρχει για να τον υπηρετεί και να ικανοποιεί τις βασικές του ορέξεις. Δεν έχει τρόπο, λόγο και άποψη για τις βασικές ανάγκες του άλλου φύλου και οι ενέργειές του αποσκοπούν μόνο στην ικανοποίηση της δική του λαγνείας. Ναι κυρίες και κύριοι, οι φαλλοκράτες είναι γυναίκες…

    Μια νέα αταξία ανθρώπων βγήκε στον αφρό της ελληνικής κοινωνίας, μια νέα μομφή απέναντι στα βασικά υπαρξιακά μας ερωτήματα. Οι γυναίκες του νέου φεμινισμού, όπου κάθονται στις στάχτες των στηθόδεσμων της προηγούμενης γενιάς και χύνουν ποτάμια ανεξαρτητοποίησης μέσα από την βιομηχανία του πορνό, του Maxim και τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης

    Είναι σχήμα οξύμωρο, αλλά δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις διαφορετικά. Οι γυναίκες έγιναν οι καλύτεροι επιτιμητές κρέατος της νέας γενιάς. Είναι τα άτομα που κρίνουν πλέον την μεταξύ τους επιτυχία με το βαθμό σωστού παπαγαλισμού των επιβεβλημένων προτύπων. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

    Η έντονη σεξουαλική ζωή έχει εξισωθεί με την επιτυχημένη εικόνα της σύγχρονης γυναίκας. Όπου και να κοιτάξουμε, τα επιτυχημένα γυναικεία πρότυπα προβάλλουν την έντονη σεξουαλική τους εικόνα. Αυτό είναι μείζονος σημασίας, διότι απευθύνονται στα κορίτσια των 12 με 17 χρονών, όπου ακόμα δεν έχουν κατανοήσει τις συναισθηματικές επιπτώσεις μίας σεξουαλικής πράξης. Κατά συνέπεια λοιπόν, βρίσκουμε εν τη γενέση της μια ολόκληρη φουρνιά εκκολαπτόμενων γυναικών όπου εξισώσουν την σεξουαλική πράξη με την κοινωνική καταξίωση, και όχι με την δική τους ατομική ικανοποίηση.

    Σίγουρα οι παλιές αξίες της γυναίκας δούλας και σκεύους ηδονής δεν είναι καλύτερες, αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω πρόοδο τα εκάστοτε δεκατετράχρονα με το piercing στον αφαλό , ούτε τις Barbie με τις μίνι φούστες και το θερμόμετρο στους -5 oC. Είναι σημάδια της σεξουαλικής μανίας που έχει καταλάβει τον σύγχρονο δυτικό κόσμο. Από την μια δηλώνουμε την ελευθερία μας δείχνοντας περισσότερο γαμήσιμος ο ένας από τον άλλο, από την άλλη η ακροδεξιά σημειώνει άνοδο . Μια ελευθερία που δεν ξεπερνάει την ξανθιά βαφή της τρίχας μας για να φτάσει μέσα στον εγκέφαλό μας. Δεν έγινα ξαφνικά πουριτανός, δεν είμαι απεσταλμένος του Χριστόδουλου, δεν έχω καν μπλε πουκάμισο. Όλα αυτά τα λέω και τα κατονομάζω για την δική μου ακουστική υγεία. Γιατί βαρέθηκα να ακούω κατάρες για την άδικη κοινωνία μας, όπου δεν έχει δώσει την γυναίκα τα ίσα δικαιώματα με τον άντρα…

    Ο άντρας, από την φύση του έχει ροπή στον συναγωνισμό. Οι πενιχρές μας εμπειρίες με το άλλο φύλο μας ‘αναγκάζουν’ να στραφούμε σε αξίες όπως η φιλία, η προσωπικότητα, η ορθολογική σκέψη. Είναι αυτές που μας βοηθούν μετέπειτα να ξεπεράσουμε μια άσχημη σχέση που εκάστοτε μπορεί να είχαμε. Είναι όμως και αξίες που παίρνουν χρόνια για να ριζώσουν και να βρουν ανταπόκριση. Ο χρόνος όμως είναι κάτι που μας περισσεύει στα φοιτητικά και στρατιωτικά μας χρόνια. Από την άλλη μεριά, αν θες να λέγεσαι γυναίκα που βρίσκεται μέσα στα πράγματα, πρέπει να μπεις σε έναν ανηλεή ανταγωνισμό με το υπόλοιπο κοτέτσι. Τα κέρδη είναι άμεσα παραδοτέα. Ο καλύτερος γκόμενος, οι καλύτερες βόλτες, το καλύτερο γαμήσι. Κάπου όμως εκεί χάνεται η μπάλα, χάνεται το μέτρο και στο τέλος, χάνεται η ευκαιρία να κάνεις κάτι που θα σε ευχαριστήσει αλλά και ταυτόχρονα θα σε ωφελίσει στην μετέπειτα ζωή σου. Δεν μιλάω για γάμο, αλλά για κάτι που θα σε απαλλάξει από την μιζέρια σου. Από το να περισσέψει καφές στο μπρίκι όταν κάνεις την κηδεία σου. Αλήθεια, υπάρχει θλιβερότερο θέαμα από σαρανταπεντάρα που ψάχνει να παντρευτεί. Ξέρετε, εκείνες τις γυναίκες όπου θέλανε πάρουν από την ζωή όσο το δυνατόν περισσότερες εμπειρίες και τελικά συνειδητοποιούν ότι δεν έχουν κανένα για να τις διηγηθούν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ....Μέσα λοιπόν σε αυτό τον κόσμο από σιλικόνη, buttocks, μαζοποίησης και σεξουαλικού καταναγκασμού-καταξίωσης, το μικρό νεαρό κορίτσι έχει να επιλέξει ανάμεσα στις σπουδές, την καριέρα και εν τέλει στον εξανδρισμό του ή στην χαρούμενη κουκλίτσα Barbie-παράσιτο χωμένη βαθειά μέσα στο πορτοφόλι του εκάστοτε ξενιστή της. Απλά να ξέρετε ότι η γυναικεία σεξουαλική απελευθέρωση που βιώνουμε στην σύγχρονη εποχή, έχει γίνει αποκλειστικά και μόνο με αντρικά πρότυπα. Οπότε είναι φυσικό να υπάρχει κόμπλεξ κατωτερότητας και συνεχής απόδειξη για το αντίθετο. Είναι σαν τον σκλάβο που λέει στον αφέντη του « δεν είμαι σκλάβος επειδή λες ΕΣΥ ότι είμαι σκλάβος, είμαι σκλάβος επειδή το λέω ΕΓΩ ότι είμαι σκλάβος». Οπότε ο αφέντης αποκρίνεται : « ΟΚ ».

    Α ρε μ@μημένο marketing. Πουλάς ψευτοελευθερία στα ποιο καταναλωτικά πλάσματα.Τουλάχιστον πάρτε και ένα βιβλίο να ξεστραβωθείτε:
    Female Chauvinist Pigs: Women and the Rise of Raunch Culture
    by Ariel Levy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "YOU TUBE" - "ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΝΔΡΩΝ": ΠΑΣΥΑ - ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ - Ο ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ ΕΦΤΙΑΞΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

    https://www.youtube.com/watch?v=etXSKsU5q7Y

    https://youtu.be/etXSKsU5q7Y

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ο σχολιασμός είναι το οξυγόνο του ιστολογίου.
Παρακαλώ τα σχόλια να είναι κόσμια, οι επισκέπτες του ιστολογίου μπορεί να είναι και ανήλικοι.
Προσέχουμε όταν σχολιάζουμε, υπάρχει ποινική ή αστική ευθύνη.