
ταινία του Μπουνουέλ που πέρασε στο κινηματογραφικό πάνθεο, αλλά να σας διασκεδάσω με την ιλαροτραγωδία κυβερνητικών στελεχών που απολαμβάνουν φανερά και προκλητικά την γοητεία της μπουρζουαζίας και με τα πλούτη τους και με την άγρια νομή της εξουσίας. Η μια κυρία, ηθοποιός , τρόπος του λέγειν, προκαλεί λέγοντας πως αφού «αντέξαμε»- ποιοι, αλήθεια;- τα 400 χρόνια σκλαβιάς από τους Τούρκους, τι είναι τα 99 χρόνια σκλαβιάς από τα μνημόνια, και τις αποικιακού χαρακτήρα συμβάσεις, που υπέγραψε η εξωνημένη κυβέρνηση; Βεβαίως, με την προϋπόθεση ότι εμείς δεν θα μπορούμε να επιβιώσουμε και θα εργαζόμαστε σαν δουλοπάροικοι στον αριστερό μεσαιωνισμό και η κυρία με τους ομοίους της θα απολαμβάνουν τα 7000 ευρώ μηνιαίως του βουλευτικού τους μισθού. Ψηφίζοντας τυφλά, την διαιώνιση αυτού του προνομίου τους.
«Επιβαρύνουμε τις εύπορες κοινωνικές ομάδες που ψήφισαν «Ναι» στο δημοψήφισμα», δήλωσε ο εξασφαλισμένος στην εργασιακή του ασφάλεια «επαναστάτης». Μπορεί να μας εξηγήσει κανείς πως αποκλείονται από την επιβάρυνση οι μη εύπορες κοινωνικές ομάδες που ψήφισαν «Όχι» στο δημοψήφισμα; Αυτές επιβαρύνονται περισσότερο. Αλλά, ο περί ου ο λόγος κύριος συνηθισμένος στην κυβερνητική προπαγάνδα- όπως και άλλοι συνάδελφοί του στο ίδρυμα που εργάζονται- επιχειρεί να παραπλανήσει όσο μπορεί τον ελληνικό λαό. Η φασιστική λογική του είναι απλή: θέλετε «ναι», δηλαδή, παραμονή στην Ε.Ε; Υποστείτε τις συνέπειες. Σκοπίμως, παραβλέπει πως η πλειοψηφία ψήφισε «Όχι» στο δημοψήφισμα, αλλά ο εργοδότης του, ο κ. Τσίπρας, εν μια νυκτί, ομολογώντας την αδυναμία του να υλοποιήσει τη λαϊκή εντολή, μετέτρεψε το «όχι σε «ναι»
Υπάρχει, βεβαίως, και το κερασάκι στην τούρτα: ο υπουργός παιδείας Νίκος Φίλης με την παγκόσμια πρωτοτυπία να είναι ο μόνος υπουργός παιδείας σε όλη την ιστορία των κοινοβουλευτικών θεσμών που να ηγείται ενός υπουργείου που έχει σχέση με τη μόρφωση των πολιτών χωρίς ένα απλό πτυχίο. Αυτός, λοιπόν, επιχειρεί με τρόπο σαδομαζοχιστικό να αποκαταστήσει στις θέσεις τους 2500 απατεώνες που δήλωσαν προσόντα που δεν είχαν για να καταλάβουν και να διατηρήσουν μια θέση εργασίας. Αντί, λοιπόν, να επέμβει ο εισαγγελέας για τις περιπτώσεις αυτές, ο κ. Φίλης επιχειρεί να νομιμοποιήσει όσους δήλωσαν πως έχουν πτυχία τα οποία, όμως, ήταν πλαστά. Ο όμορφος, ηθικός κόσμος της Αριστεράς, με το διαρκές ηθικό πλεονέκτημα το οποίο αναλώνει ο κ. Τσίπρας και οι συν αυτώ μπουρζουάδες, με τα υψηλά ετήσια εισοδήματα και με εργασία, το πολύ, σε κάποιο γραφείο. Καμιά σχέση με την σκληρή, καθημερινή πραγματικότητα του εργαζόμενου λαού.
Η καθημερινότητα βρίθει ανάλογων δηλώσεων ώστε παθαίνουμε ένα είδος μιθριδατισμού. Τις συνηθίζουμε τόσο πολύ που σε λίγο όχι μόνο δεν θα μας ενοχλούν αλλά θα υφιστάμεθα στερητικό σύνδρομο αν δεν ακούσουμε κάτι ανάλογο.
Το μεγάλο ζήτημα στο οποίο έχει εκπαιδευτεί η αριστερά, δεν είναι πως θα αναπτυχθεί η οικονομία. Αυτό το έχουν λυμένο. Κρατική διαχείριση και «στίψιμο» της κοινωνίας προς όφελος της νέας νομενκλατούρας. Ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Το μεγάλο ζήτημα είναι πως θα διαχειριστούν την κοινωνία με τους ιδεολογικούς μηχανισμούς τους και όταν χρειαστεί, σε δεύτερη φάση, που, προς το παρόν δεν συντρέχει στην Ελλάδα, κατασταλτικά.
Αποδεχόμαστε τσιτάτα και θεωρίες χωρίς να γνωρίζουμε, πολλές φορές, τους θεωρητικούς που τα εμπνεύστηκαν.
Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι ο Μάρξ διατύπωσε μια θεωρία που άφησε το στίγμα της στην εξέλιξη των ιδεών του ανθρώπου. Όπως δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως πρωταγωνίστησε στη διαμόρφωση επαναστατικών κινημάτων της εποχής του. Αλλά, η επιστολή του στον γαμπρό του Πώλ Λαφάργκ, δεν θυμίζει καθόλου τον επαναστάτη που έχουμε στο νού μας καθώς διαβάζουμε τις αγιογραφίες του. Τον περνά γενεές δεκατέσσερις και του ζητά να τον πληροφορήσει για τις εργασίες και τις οικονομικές δυνατότητές του με τις οποίες θα μπορεί να συντηρήσει την κόρη του. Θα σας συνιστούσα ανεπιφύλακτα να διαβάσετε ένα βιβλίο που κυκλοφόρησε τελευταία με τίτλο: «Λώρα, η τελευταία των Μάρξ» και συγγραφέα τη Ζέφη Κόλλια από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.
Η μαρξιστική αριστερά έχει εξ αρχής μέσα της και το σπόρο του ολοκληρωτισμού και του κοινωνικού διχασμού (πάλη των τάξεων το ονόμασε) και του καιροσκοπισμού. Καλόν είναι να καταδιώκουμε τους εύπορους αλλά όταν πρόκειται για τους άλλους. Όταν καταλάβουμε εμείς τη θέση της οικονομικής και πολιτικής ολιγαρχίας, όταν, δηλαδή, γοητευτούμε και αρχίσουμε να απολαμβάνουμε τα αγαθά της μπουρζουαζίας, τότε, η οποιαδήποτε προσπάθεια αμφισβήτησής μας θεωρείται αντεπαναστατική. Και πρέπει να παταχθεί.
Άνθρωποι οι οποίοι μεγάλωσαν με την ιδέα της «κατάληψης των χειμερινών ανακτόρων» για την κατάκτηση και νομή της εξουσίας, την απέκτησαν, ουσιαστικά τους παραδόθηκε, από ένα σάπιο και ανίκανο πολιτικό σύστημα που ταλαιπώρησε, επίσης, την ελληνική κοινωνία επι πολλά χρόνια.
Και σήμερα, αυτό το πολιτικό σύστημα δεν μπορεί να προβάλει ως εναλλακτική λύση αυτής της τραγωδίας.
Δεν υπάρχει οδός σωτηρίας για τον ελληνικό λαό. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να τον κρατά καθηλωμένο στον καναπέ του. Κάτι πρέπει να γίνει.
anixneuseis