Δημοσιογραφία της συναλλαγής...



Γράφει ο Κλεισθένης.
Σύμφωνα με τον περιβόητο κώδικα δεοντολογίας των δημοσιογράφων, κάθε είδηση
δημοσιεύεται αφού φυσικά διασταυρωθεί.
Αυτό όμως δεν γίνεται στην πράξη από μερικούς αν όχι όλους τους δημοσιογράφους.
Επιλέγουν τον χρόνο δημοσίευσης όχι με γνώμονα την ενημέρωση του κοινού αλλά εξαρτούν τον χρόνο δημοσίευσης ανάλογα με ποιους εξυπηρετεί.
Μερικοί, αν όχι όλοι, κρατούν στο αρχείο τους ειδήσεις, καταγγελίες, παρανομίες κτλ μέχρις ότου πάρουν εντολή (αλήθεια από ποιους;) για την δημοσίευσή τους.
Αυτό είναι το ηπιότερο σενάριο. Υπάρχει και το χειρότερο, σαν αυτό.
Ο παρακάτω διάλογος είναι φανταστικός αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι απέχει και πολύ απ' την πραγματικότητα.

 Όπου "Δημ." βλέπε δημοσιογράφος όπου "Πελ." βλέπε πελάτης.
Δημ. "εμπρός"
Πελ. Ελα μ' ακούς;
Δημ. Ναι, ποιος είναι;
Πελ. Ο Θ.......  ρε, καλά δεν με γνώρισες;
Δημ. Καλημέρα Θ......  τι γίνεται, ήθελες κάτι;
Πελ. Ναι ρε, γιαυτό σε πήρα. Άκου, θέλω να βγεί ότι επιβαρυντικό έχεις για τον Κ....., ξέρεις μωρέ, αυτόν που μου κάνει ζημιά στη εκλογική μου περιφέρεια.
Δημ. Κατάλαβα, θα σε πάρω σε λίγο, να δω αν έχω κάτι ή αν μπορώ να βρώ στην πιάτσα.
Μετά από λίγο γίνεται άλλη επικοινωνία.
Πελ. Εμπρός.
Δημ. Έλα, εγώ είμαι, δυστυχώς δεν έχω κάτι καλό για την περίπτωση, έχει όμως ο "χοντρός", ξέρεις ποιος, ε;
Πελ. Ναι ρε τον ξέρω, ε όχι και "χοντρός", έχει κάτι τρανταχτό;
Δημ. Ναι, αλλά ξέρεις είναι τσουχτερός, έχει μεγάλο κασέ. "Χοντρό" τον ξέρει η πιάτσα.
Πελ. Δεν με νοιάζει ρε, αρκεί νάναι καλό, να τον θάψουμε τον μ@λ@κ@ τον Κ...., μπορεί να πάθω ζημιά, φαντάζεσαι να μου φάει την έδρα;
Δημ. Κι εμείς τι κάνουμε, μπρίκια κολάμε;
Πελ. Πότε θα το βγάλει στον αέρα ο "χοντρός";
Δημ. Τόχει έτοιμο, μόλις τα πάρει.
Πελ. Τούχεις εμπιστοσύνη ή θα τα πάρει και θα μας γράψει;
Δημ. Τον έχω δεμένο, δεν μπορεί να μας την φέρει.
Πελ. Καλά, κανόνισε τα υπόλοιπα και ενημέρωσέ με.
Δημ. Έγινε, καλημέρα.
Η δουλειά κλείστηκε, θα ανασυρθεί απ' το "βρώμικο" αρχείο κάτι που θα αφορά τον ανταγωνιστή του πελάτη, θα δημοσιοποιηθεί για να τον εκθέσει, θα πέσουν τα ανάλογα και όλοι θα μείνουν ευχαριστημένοι. Ο "χοντρός" θα επαίρεται ότι εκτελεί το δημοσιογραφικό του καθήκον, οι άλλοι δημοσιογράφοι θα τον επαινούν γιατί έβγαλε άπλυτα στη φόρα, οι αναγνώστες θα μείνουν ικανοποιημένοι γιατί τίποτε δεν κρύβεται κάτω απ' τον ήλιο.
Μετά εμείς αναρωτιώμαστε πως μερικοί αν όχι όλοι οι δημοσιογράφοι βρίσκονται με βίλες, ακίνητα, εκατομμύρια κτλ.
Η δημοσίευση είναι χρήμα, χρήμα ζεστό και αφορολόγητο, αν ο πελάτης το ζητήσει.
Γιαυτό ο κόσμος τους κόλλησε το προσωνύμιο δημοσιοκάφροι...