Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρει εφημερίδα των Σκοπίων, ο καθηγητής διεθνούς δικαίου Ιγκόρ Γιάνεφ με μια ενδιαφέρουσα πρόταση πώς ο πολίτης ως άτομο έχει την ευκαιρία να απορρίψει την ταπείνωση της οποίας η ρίζα είναι η Συνθήκη των Πρεσπών…
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Συμφωνία των Πρεσπών διακυβεύεται πλήρως και για πολλούς λόγους διεθνούς δικαίου, η Συμφωνία των Πρεσπών είναι άκυρη αν δεν εφαρμόζεται από έναν από τους υπογράφοντες, σύμφωνα με τον καθηγητή διεθνούς δικαίου στο Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών στο Βελιγράδι, Ιγκόρ Γιάνεφ.
Μάλιστα, υπενθυμίζει ότι υπάρχει ένα ινστιτούτο της λεγόμενης «αντίρρησης συνείδησης», που θα επιτρέψει στους πολίτες να σταματήσουν την απαξίωση από τους εγχώριους θεσμούς που έχουν αποδεχθεί μια υποχρέωση, στην τήρηση αυτής από τους πολίτες της «Μακεδονίας»!
Δηλαδή, με τη λεγόμενη νόρμα από έξω (που επικυρώθηκε στη Βουλή μας), τα ατομικά και συλλογικά ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών της χώρας μας διακυβεύονται απόλυτα!
**
Με την έκδοση του Σαββατοκύριακου της εφημερίδας «Nova Makedonija» προσφέρεται στους αναγνώστες δωρεάν το βιβλίο «Πού πας Μακεδονία;» του συγγραφέα Σίμον Κισκόσφκι.
Σε τριάντα περίπου σελίδες, ο συγγραφέας Κισκόσφκι, ως κορυφαίος διανοούμενος, φιλόσοφος, επιχειρηματίας, επιστήμονας της πληροφορίας, αλλά κυρίως ως πατριώτης, κάνει μια σύντομη επισκόπηση της ιστορίας της Μακεδονίας, αλλά η κύρια εστίαση είναι στα ζητήματα που έχουν ουσιαστική σημασία για την ανάπτυξη της ‘Μακεδονίας’, δίνοντας τη γνώμη, τις ιδέες και τις πρωτοβουλίες του για ένα βήμα προς την εθνική πρόοδο και ευημερία.
**
Αυτό που γίνεται τώρα με την πλήρη αλλαγή των εγγράφων, όπου διαγράφεται το «Μακεδονία» και τίθεται το «Βόρεια Μακεδονία», σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι μια κλασική εισαγωγή στη μηχανική ταυτότητας, που αλλάζει τη ‘μακεδονική’ ταυτότητα, αλλά επηρεάζει και τα συναισθήματα του καθενός.
Για να μην συμβεί αυτό, ο καθηγητής παρουσιάζει τη γνώμη του για το πώς μπορούμε να το αποτρέψουμε!
– Δεν θα δεχόμουν ποτέ νέα έγγραφα με το «βόρεια», γιατί μπορώ να επικαλεστώ «αντίρρηση συνείδησης» (δηλαδή ηθική ευθύνη που σχετίζεται με την άρνηση συμμετοχής στην επιβολή παράνομης εθνικής ταυτότητας).
Δηλαδή, μια αρχή που δεν έχει καθολική εφαρμογή δεν είναι ηθική αρχή!
Η «αντίρρηση συνείδησης» μου δίνει ως άτομο το δικαίωμα να απορρίψω την επιβεβλημένη ή εξωτερικά εγκατεστημένη (με τη συμφωνία ή τη συνθήκη) ταυτότητα, την οποία θεωρώ ότι διαπράττει εθνοκτονία ή πολιτιστική γενοκτονία – εξηγεί ο καθηγητής Γιάνεφ.
Μιλώντας πιο ευέλικτα για το ινστιτούτο «αντίρρησης συνείδησης», ο καθηγητής Γιάνεφ επισημαίνει τα παραδείγματα που χρησιμοποιούνται συχνότερα στον στρατό και τα οποία είναι ευρέως διαδεδομένα.
– Όταν, για παράδειγμα, υπάρχει «αντίρρηση συνείδησης» να υπηρετήσω στο στρατό (π.χ. δεν θέλω να κουβαλάω τουφέκι κ.λπ.), τότε έχω και αντίρρηση συνείδησης να μετονομαστώ εθνικά σε κάτι που δεν είμαι ή δεν νιώθω εθνικά ότι είμαι, δηλαδή ‘βορειομακεδόνας’ – επισημαίνει ο καθηγητής Γιάνεφ.
—