Κατά τη διάρκεια του πολέμου, η Avia FED Service προμήθευσε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, την αμυντική εταιρεία Rostec και τον προεδρικό εναέριο στόλο, με ανταλλακτικά αξίας τουλάχιστον 650 εκατομμυρίων ρουβλίων (από το 2022 έως τον Ιούλιο του 2023). Οι περισσότερες προμήθειες, συνολικού ύψους 370 εκατομμυρίων ρούβλια (4,18 εκατομμύρια δολάρια), προέρχονταν από την Ουκρανία.
Σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία, η εταιρεία εισήγαγε:
Ανταλλακτικά για την επισκευή του αεροσκάφους An-124 που κατασκευάστηκε από το εργοστάσιο κατασκευής μηχανών FED του Χαρκίβ για σχεδόν 120 εκατομμύρια ρούβλια (1,35 εκατομμύρια δολάρια).
Ανταλλακτικά για σταθμούς εντοπισμού ελικοπτέρων Ka-32 που κατασκευάζονται από το εργοστάσιο Radar με έδρα το Κίεβο για περισσότερα από 67 εκατομμύρια ρούβλια (754.000$).
Ανταλλακτικά για την επισκευή κινητήρων An-24 και An-12 που παράγονται από την ουκρανική Motor Sich.
Προϊόντα του εργοστασίου στο Αρμέμ του Κιέβου, του «Kharkiv Aggregate Design Bureau», του «Volchansk Aggregate Plant» και άλλων ουκρανικών επιχειρήσεων για σχεδόν 170 εκατομμύρια ρούβλια.
Υπήρχαν επίσης παραδόσεις από τη Γαλλία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Πριν από το ξέσπασμα του πολέμου στην ανατολική Ουκρανία, το Kharkiv FED Machine Building Plant (KHMZ) ήταν ο κύριος προμηθευτής της Avia FED Service, με τη Ρωσία να αντιπροσωπεύει το 70% των πωλήσεων της εταιρείας, σημειώνει το IStories.
Η Avia FED Service ιδρύθηκε αρχικά το 1993 ως αντιπροσωπεία της KHMZ. Ο σημερινός διευθυντής του εργοστασίου, Alexander Reshetnik, γεννήθηκε στο Λουχάνσκ και σπούδασε στο Ινστιτούτο Αεροπορίας του Χάρκοβο, ενώ η προσωπική του ιστοσελίδα έχει μια ενότητα με φωτογραφίες εργαζομένων της FED.
Μετά το ξέσπασμα του πολέμου το 2014, το εργοστάσιο σταμάτησε επίσημα τις παραδόσεις στη Ρωσία.
Το 2018, η υπηρεσία Avia FED υπόκειται σε κυρώσεις από την Ουκρανία. Σύμφωνα με το IStories , αυτό δεν εμπόδισε τις παραδόσεις στη Ρωσία — αλλά όχι απευθείας, αλλά μέσω της Linker, μιας εταιρείας εγγεγραμμένης στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ).
Η εταιρεία διαθέτει ιστότοπο σε πολλές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των ρωσικών. Λέει ότι ειδικεύεται στην προμήθεια εξαρτημάτων αεροσκαφών για ελικόπτερα Mi-8, Mi-17 και Ka-32 «οπουδήποτε στον κόσμο».
Η Linker έλαβε ουκρανικά προϊόντα, μεταξύ άλλων, από τη Motor Sich, της οποίας ο διευθυντής, Βιατσεσλάβ Μποχούσλάεφ, συνελήφθη τον περασμένο Οκτώβριο ως ύποπτος για κρατική προδοσία για «παράνομες προμήθειες στρατιωτικών ειδών για ρωσικά επιθετικά αεροσκάφη».
Ο ιστότοπος της αδελφής εταιρείας του Linker Amis αναφέρει ότι η εταιρεία είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος της Motor Sich στα ΗΑΕ και «έχει όλες τις απαραίτητες χορηγήσεις και άδειες».
Η τελευταία παράδοση της Linker ήταν τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, σημειώνει η IStories , επικαλούμενη τελωνειακά στοιχεία.
Μετά από αυτό, οι παραδόσεις συνεχίστηκαν μέσω της εταιρείας Bakaytorg1 με έδρα το Κιργιστάν, η οποία καταχωρήθηκε τον Απρίλιο του 2023.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, κατάφερε να πουλήσει προϊόντα από την KHMZ της Ουκρανίας στη Ρωσία για 40 εκατομμύρια ρούβλια.
Ο Αλεξέι Παλτσίκ αναφέρεται ως ιδιοκτήτης του Linker στο LinkedIn. Το δημοσίευμα επικοινώνησε με τον Παλτσίκ, ο οποίος είπε: «Η εταιρεία Linker από την Ουκρανία δεν έχει παραδώσει ποτέ τίποτα στη Ρωσία και δεν παραδίδει τίποτα». Όταν ρωτήθηκε εάν η Linker είχε προμηθεύσει αγαθά στην Avia FED Service, ο Παλτσίκ είπε ότι «δεν ήταν έτοιμος» να απαντήσει.
Ο Αλεξάντερ Ρεσέτνικ, διευθυντής της υπηρεσίας Avia FED Service, είπε στο Important Stories ότι τα ουκρανικά προϊόντα που έλαβε η εταιρεία το 2022-2023 είχαν αγοραστεί νωρίτερα και απλώς «βρίσκονταν στο εξωτερικό».
Ωστόσο, όταν ρωτήθηκε πώς έγινε αυτό, δεδομένου ότι το Bakaytorg1 είχε εγγραφεί πριν από αρκετούς μήνες, δεν απάντησε.
—