Για αυτά θα διαμαρτυρηθεί η ΕΣΗΕΑ ή προηγείται η "κονόμα";

Η σεξιστική βιομηχανία των Μέσων Ενημέρωσης: Το φαινόμενο της εντυπωσιακής κοκκινομάλλας.
Της ΕΛΕΝΗΣ ΚΕΧΑΓΙΑ.
Μέσα στη σουρέαλ πραγματικότητα, τον ατελείωτο αλληλοσπαραγμό, το άγχος για την επόμενη μέρα, τον κορωναϊό
που είναι δίπλα μας-γύρω μας, λίγο πιο μακριά-λίγο πιο κοντά, ανάμεσα σε αεροδρόμια που ανοίγουν, δρόμους που
κλείνουν, εντυπωσιάζει η προσέγγιση της ελληνικής «δημοσιογραφίας» και φυσικά και του κοινού που την διαβάζει.
Μη ξεχνάμε τη βασική αρχή – έχουμε τα Μέσα που μας αξίζουν και τα Μέσα έχουν τους αναγνώστες που τους αξίζουν. Είτε είναι για καλό είτε όχι. Μία απλή περιήγηση είναι αρκετή. Καθημερινά εκατοντάδες ιστοσελίδες «προπαγανδίζουν» τον σεξισμό με άλλοθι το lifestyle.
Πάω στοίχημα ότι το θέμα που «πούλησε», «κλίκαρε» αν το θέλετε σε απλή ιντερνετική ήταν αυτό με την «εντυπωσιακή σέξι κοκκινομάλλα φρουρό» που συνόδευσε την γυναίκα που έριξε το βιτριόλι.
Ο εξαιρετικά ευφάνταστος τίτλος έπαιξε σε μεγάλα και μικρά Μέσα.
  • Αρχικά ας εντοπίσουμε το γεγονός ότι όποτε και αν εμφανιστεί γυναίκα που να συνοδεύει κατηγορούμενο, να είναι στις ειδικές δυνάμεις, να έχει μία θέση ευθύνης η πρώτη και τελευταία προσέγγιση των Μέσων στο μεγαλύτερο μέρος τους ξεκινάει με το «η εντυπωσιακή», ή η «σέξι».
Συνήθως ακολουθεί ένα ακόμα χαρακτηριστικό για να εξάψουμε τη φαντασία του εκπαιδευμένου αναγνωστικού κοινού, οπότε πάμε σε κάτι πιο έντονο. Είτε κάνουμε focus στο μαλλί, κοντό/ μακρύ, ξανθό/καστανό/ κόκκινο είτε εάν ο θεός της δημοσιογραφίας μας αγαπά πάρα πολύ και η εν λόγω κυρία έχει κανένα γαλάζιο μάτι, τότε φευ! Ο ιδανικός, πουλιτζεράτος, τίτλος έχει δημιουργηθεί. Πάμε λοιπόν βήμα βήμα. Η εντυπωσιακή κοκκινομάλλα ειδική φρουρός που… Τα κλικ μπαίνουν σαν το νερό στ’ αυλάκι.
Ένα σεξιστικό λιθαράκι, ένα θέμα άνευ ουσίας σε αυτόν τον κουβά που λέγεται ίντερνετ, μόλις μπήκε στη θέση του. Μακροπρόθεσμα με άλλα αντίστοιχα καθημερινά λιθαράκια κάνει πολύ καλά τη δουλειά του.
Κάντε μία απλή αναζήτηση στο ίντερνετ με τις λέξεις «η εντυπωσιακή» και δείτε τα αποτελέσματα. Ακόμα και σε θέματα που δεν το περιμένατε ή δεν το είχατε εντοπίσει.

Μήπως όταν εμφανίζονται πολιτικοί ας πούμε σε μία ορκωμοσία, έχετε προσέξει τί αναφορές και άρθρα γίνονται για τους άνδρες και τί για τις γυναίκες; Η προσέγγιση της βασικής κάλυψης της ειδησεογραφίας σε σχέση με τις γυναίκες είναι η εξής (σσ. Πάμε πάλι να φτιάξουμε έναν τίτλο πούλιτζερ)
Εντοπίζουμε το στοιχείο που κάνει τη διαφορά. Μπορεί να είναι ένα κόκκινο σακάκι. Μπορεί να είναι μία γόβα, μπορεί να είναι μία τσάντα.
  • “Φωτιά στα κόκκινα η Πόλη Πολιτικίδου ”
  • “Η Πολιτική Πολιτικοπούλου σέξι με κουστούμι βάζει φωτιά στα έδρανα”
Το αστείο σε όλο αυτό βέβαια, είναι ότι από τον υπερβάλλοντα ζήλο για τον πιο εντυπωσιακό τίτλο, όλοι εμείς οι κοινοί θνητοί αναγνώστες έχουμε αρχίσει να αμφιβάλουμε και για την αισθητική μας και για το τι είναι εντυπωσιακό και τι όχι. – Αλλά αυτό είναι μία άλλη μεγάλη ιστορία.
Επιστρέφοντας πίσω στο βασικό μας θέμα, πιστεύοντας και παλεύοντας (;) για την καλύτερη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, τέτοιες προσεγγίσεις που επιβραβεύονται από το κλικ μας δείχνουν πόσο μα πόσο μακριά είμαστε από αυτό που όλοι λέμε πως θέλουμε, μία ίση αντιμετώπιση μεταξύ των δύο φύλων.
Πολύ δε περισσότερο που σε πολλά από αυτά τα site τα θέματα αυτά τα γράφουν γυναίκες.

hellasjournal.com
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο portraits.gr