Πότε θα κάνει ξαστεριά...

Αποτέλεσμα εικόνας για νικος ξυλουρηςΣχολιάζει ο Κλεισθένης.
Το σχόλιό μου δεν έχει να κάνει με την αξία του αξέχαστου Νίκου Ξυλούρη. Υπάρχουν άλλοι πιο ειδικοί να μιλήσουν και να γράψουν γιαυτόν.
Το σχόλιό μου αφορά ένα τραγούδι που έχουμε όλοι χιλιοτραγουδήσει. Το "πότε θα κάνει ξαστεριά".
Αυτό το τραγούδι έχει χαρακτηριστεί ως επαναστατικό και προοδευτικό. Εδώ έγκειται η αντίρησή μου. Αν προσέξουμε τον τελευταίο ειδικά στίχο, θα διαπιστώσουμε ότι κάθε άλλο παρά προοδευτικό είναι. Παραθέτω τους στίχους με τον επίμαχο τονισμένο. Η κρίση είναι δικιά σας..
Πότε θα κάνει ξαστεριά
Πότε θα κάμει Πότε θα κάμει ξαστεριά,
πότε θα φλεβαρίσει,
πότε θα φλεβαρίσει
να πάρω το
να πάρω το ντουφέκι μου,
να πάρω το να πάρω το ντουφέκι μου,
την έμορφη πατρόνα,
την έμορφη πατρόνα
να κατεβώ να κατεβώ στον Ομαλό,
να κατεβώ να κατεβώ στον Ομαλό
στη στράτα του Μουσούρου,
στη στράτα του Μουσούρου
να κάμω μάνες να κάμω μάνες δίχως γιους,
να κάμω μάνες να κάμω μάνες δίχως γιους
γυναίκες δίχως άντρες,