Ζυγίζοντας μόλις 2.5kg, το VEX είναι 22-42% ελαφρύτερο από τα ανταγωνιστικά του προϊόντα και φοριέται σαν σακίδιο. Ο χρήστης τοποθετεί τα χέρια του μέσα από τους ιμάντες ώμου του γιλέκου και στη συνέχεια το στερεώνει στο στήθος και τη μέση. Το πίσω μέρος διαθέτει μεταβλητό μήκος (με εύρος μεταβολής μέχρι και 18 cm) για να ταιριάζει σε διάφορα μεγέθη σώματος, ενώ ο βαθμός στήριξης μπορεί να ρυθμιστεί σε έξι επίπεδα - έως και 5,5 kg.
"Το VEX παρέχει στους εργαζόμενους μεγαλύτερη υποστήριξη φορτίου, κινητικότητα και προσαρμοστικότητα όταν διεξάγουν εργασίες που εκτελούνται στο ύψος του κεφαλιού" δήλωσε ο κ. DongJin Hyun, Επικεφαλής του Hyundai Motor Group Robotics Team . "Οι εργαζόμενοι θα εκτιμήσουν επίσης το πόσο ελαφρύ είναι το VEX όταν το φορούν και εργάζονται".
Το νέο VEX απευθύνεται σε εργαζόμενους της γραμμής παραγωγής, των οποίων η δουλειά τους κατά κύριο λόγο αφορά σε εργασίες που εκτελούνται στο ύψος του κεφαλιού, όπως η σύσφιξη μπουλονιών στην κάτω μέρος των οχημάτων, η τοποθέτηση σωλήνων φρένων και η τοποθέτηση εξατμίσεων. Η ανάπτυξη του VEX αφορούσε ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε δύο εργοστάσια της Hyundai Motor στις ΗΠΑ. Η δοκιμή ήταν απολύτως επιτυχημένη στην παροχή βοήθειας στους εργαζομένους και στην αύξηση της παραγωγικότητας τους. Αμφότερες οι εργοστασιακές μονάδες ενσωμάτωσαν τα συστήματα VEX στις γραμμές παραγωγής τους.
Ο Όμιλος εξετάζει την εφαρμογή του VEX σε όλες τις παραγωγικές του μονάδες σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εμπορική του παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το Δεκέμβριο 2019 από τη Hyundai Rotem και υπολογίζεται να κοστίζει έως και 30% χαμηλότερα από τα υπάρχοντα προϊόντα, τα οποία κοστίζουν περίπου 5.000 δολάρια.
Η εξωσκελετική καρέκλα της Hyundai Motor Group
Στο πλαίσιο των πλάνων του Ομίλου για ανάπτυξη μιας ποικιλίας τεχνολογιών ρομποτικής θα ξεκινήσει σύντομα η διάθεση της εξωσκελεκτικής καρέκλας (Chairless Exoskeleton - CEX), η οποία βοηθά τους εργαζόμενους να διατηρούν καθιστή θέση χωρίς σκαμνί ή καρέκλα. Πρόκειται για προϊόν εξαιρετικά ελαφρύ - ζυγίζει μόλις 1,6 kg - αλλά και εξαιρετικά ανθεκτικό, ικανό να αντέξει βάρος μέχρι 150 kg.
Οι ζώνες μέσης, μηρού και γονάτων της CEX μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν στο μέγεθος και το ύψος του σώματος του χρήστη. Διαθέτει επίσης τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις γωνίας (85/70/55 μοίρες), μειώνοντας την ενεργή συμμετοχή των πίσω και των κάτω μυών του σώματος του χρήστη κατά 40% καθώς και την κόπωση ενώ παράλληλα βελτιώνει την αποτελεσματικότητα.
Ο Όμιλος σκοπεύει επίσης να παρουσιάσει στο μέλλον μια ποικιλία ρομποτικής τεχνολογίας, όπως τα «Ρομπότ Υπηρεσιών Ξενοδοχείων», «Ρομπότ Υπηρεσιών Πωλήσεων», «Χειριστήριο Ηλεκτρικών Οχημάτων» και άλλες λύσεις «Ρομποτικής Προσωπικής Κινητικότητας».
Το μέλλον της ρομποτικής ένδυσης
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Ρομποτικής, περίπου 630.000 εμπορικά ρομπότ θα έχουν πωληθεί παγκοσμίως, μέχρι το 2021, με τη μεγαλύτερη ζήτηση να προέρχεται από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2017, ο κλάδος της αυτοκίνησης προμηθεύτηκε 126.000 ρομπότ, αριθμός που αποτελεί το 33% όλων των εμπορικών ρομπότ.
Σημειώστε ότι η βιομηχανία ρομποτικής ένδυσης αυξάνεται κατά 14% ετησίως, ενώ το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί. Αναγνωρίζοντας την τάση αυτή της αγοράς, η Hyundai Motor Group πραγματοποιεί επενδύσεις και ενισχύει την παρουσία της στην αναπτυσσόμενη βιομηχανία ρομποτικής με την εξασφάλιση σχετικών τεχνολογιών.
Πηγή: