Το ΣΤ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματική την κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα,
καθώς και του επιδόματος θερινής άδειας των ενεργεία δημοσίων
υπαλλήλων, υπαλλήλων ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, ΜΠΙΔ κλπ. Η υπόθεση λόγω της
σημαντικότητάς της, παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΣτΕ, η οποία πρέπει
να αποφανθεί οριστικά.
Πρόκειται για μια δικαστική απόφαση που έρχεται να προστεθεί σε παρόμοιες που αφορούν συνταξιούχους και έχουν ως κοινή συνισταμένη τους νόμους 4051 και 4093 του 2012, με τους οποίους καταργήθηκαν τα δώρα εορτών και το επίδομα αδείας. Μόνο που στην τωρινή περίπτωση, σε αντίθεση μ’ αυτή που αφορά τους συνταξιούχους (απόφαση 10/6/2015), δεν υπάρχει ακόμη τελεσίδικη απόφαση, καθώς εκκρεμεί η συνεδρίαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.
Σύμφωνα με το σκεπτικό των συμβούλων Επικρατείας οι επίμαχες περικοπές που έγιναν με το νόμο 4093/2012 αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. «Στην απόφασή του το ΣΤ Τμήμα του ΣτΕ κάνει λόγο για ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης».
Στο πολυσέλιδο σκεπτικό τους (2626-2635/2018), οι δικαστές επισημαίνουν ότι «ο νομοθέτης δεν δικαιολογείτο πλέον να προχωρήσει στην υιοθέτηση του επίμαχου καταργητικού μέτρου, χωρίς προηγουμένως να έχει εκτιμήσει την προσφορόρητα του μέτρου ενόψει και της διαπίστωσης, ότι τα αντίστοιχα μέτρα που είχε λάβει έως τότε δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα».
Πηγή:
Πρόκειται για μια δικαστική απόφαση που έρχεται να προστεθεί σε παρόμοιες που αφορούν συνταξιούχους και έχουν ως κοινή συνισταμένη τους νόμους 4051 και 4093 του 2012, με τους οποίους καταργήθηκαν τα δώρα εορτών και το επίδομα αδείας. Μόνο που στην τωρινή περίπτωση, σε αντίθεση μ’ αυτή που αφορά τους συνταξιούχους (απόφαση 10/6/2015), δεν υπάρχει ακόμη τελεσίδικη απόφαση, καθώς εκκρεμεί η συνεδρίαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.
Σύμφωνα με το σκεπτικό των συμβούλων Επικρατείας οι επίμαχες περικοπές που έγιναν με το νόμο 4093/2012 αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. «Στην απόφασή του το ΣΤ Τμήμα του ΣτΕ κάνει λόγο για ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης».
Στο πολυσέλιδο σκεπτικό τους (2626-2635/2018), οι δικαστές επισημαίνουν ότι «ο νομοθέτης δεν δικαιολογείτο πλέον να προχωρήσει στην υιοθέτηση του επίμαχου καταργητικού μέτρου, χωρίς προηγουμένως να έχει εκτιμήσει την προσφορόρητα του μέτρου ενόψει και της διαπίστωσης, ότι τα αντίστοιχα μέτρα που είχε λάβει έως τότε δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα».
Πηγή: