Σύμφωνα
με τη φετινή έκθεση του ΟΟΣΑ με τίτλο «Εκπαίδευση με μια ματιά» που
παρουσιάστηκε χθες, οι επτά στους δέκα Ελληνες μαθητές (71% το ακριβές
ποσοστό) αποφοιτούν από Γενικά Λύκεια έναντι 22% από τα Επαγγελματικά
Λύκεια (ΕΠΑΛ) (υπάρχει ένα μη καταγεγραμμένο ποσοστό). Κατόπιν, το
μεγαλύτερο ποσοστό των φοιτητών αποκτούν ένα πτυχίο ΑΕΙ.
Ωστόσο, η ανεργία δεν έχει αφήσει αλώβητη καμία κατηγορία πτυχιούχων.
Μέσα
σε μία δεκαετία (2007-2017), οι δείκτες απασχόλησης έχουν πέσει κατά 12
ποσοστιαίες μονάδες για τους πτυχιούχους ΑΕΙ, κατά 14 ποσοστιαίες
μονάδες για τους κατόχους απολυτηρίου Λυκείου, ενώ για τους κατόχους
βασικής εκπαίδευσης η πτώση κατά 17 ποσοστιαίες μονάδες.
Η Ελλάδα έχει και μεγάλο ποσοστό νέων (26%) που βρίσκεται εκτός εκπαίδευσης και εργασίας, μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία. Μάλιστα, στην έκθεση επισημαίνεται ότι στην περίπτωση της Ελλάδας η κρίση είναι αυτή που έχει αποκλείσει αυτά τα άτομα από την εκπαίδευση και την εργασία.
Στην υποχρεωτική εκπαίδευση, η έκθεση του ΟΟΣΑ καταγράφει ελαφρώς λιγότερες διδακτικές ώρες για τους μαθητές όλων των βαθμίδων σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη.
Η Ελλάδα έχει και μεγάλο ποσοστό νέων (26%) που βρίσκεται εκτός εκπαίδευσης και εργασίας, μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία. Μάλιστα, στην έκθεση επισημαίνεται ότι στην περίπτωση της Ελλάδας η κρίση είναι αυτή που έχει αποκλείσει αυτά τα άτομα από την εκπαίδευση και την εργασία.
Στην υποχρεωτική εκπαίδευση, η έκθεση του ΟΟΣΑ καταγράφει ελαφρώς λιγότερες διδακτικές ώρες για τους μαθητές όλων των βαθμίδων σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη.
Βέβαια, το ίδιο στοιχείο εμφανίζεται σε όλες τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ τα
τελευταία χρόνια και οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (κυρίως η ΟΛΜΕ) το
αποδίδουν στη συντομότερη λήξη των μαθημάτων που γίνεται για να
πραγματοποιηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τέλος, στην έκθεση γίνεται αναφορά στους μισθούς των Ελλήνων εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι αισθητά χαμηλότεροι από τους συναδέλφους τους σε άλλα κράτη.
Τέλος, στην έκθεση γίνεται αναφορά στους μισθούς των Ελλήνων εκπαιδευτικών, οι οποίοι είναι αισθητά χαμηλότεροι από τους συναδέλφους τους σε άλλα κράτη.
Και
αυτό παρατηρείται όχι μόνο στην αρχή της καριέρας των εκπαιδευτικών
αλλά και όταν φθάνουν στα υψηλότερα μισθολογικά κλιμάκια, λόγω
προϋπηρεσίας.