Ο μύθος για το αήττητο Ισραήλ κατέρρευσε…
Το Ισραήλ επέδειξε τρομερή ανεπάρκεια απέναντι στους πυραύλους του Ιράν… οδηγώντας τον Vance τον Αντιπρόεδρο των ΗΠΑ να δηλώνει ότι το 20% των βόρειων πόλεων του Ισραήλ είχαν κατεδαφιστεί.
Το Ισραήλ αρνείται να αναγνωρίσει το βάθος της ήττας του
Το
Ισραήλ αρνείται να αναγνωρίσει το βάθος της ήττας του —που προκλήθηκε
από το γεγονός ότι η επίθεση στο Ιράν που προκάλεσε δεν κατέληξε σε
αλλαγή καθεστώτος, αλλά σε μια συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν.
Το Ισραήλ εξακολουθεί να είναι βέβαιο ότι μπορεί να πείσει τον Trump να επιστρέψει στο πεδίο της μάχης.
Πώς;
Συνεχίζοντας να βομβαρδίζει τον Λίβανο,
διακόπτοντας έτσι την τελετή στην Ελβετία όπου ο Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ
Vance και ο Πρόεδρος του Ιρανικού Κοινοβουλίου συμφωνίας;
Ωστόσο οι ομάδες από ΗΠΑ και Ιράν τελικά έφθασαν στην Ελβετία και οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται…
Οι άσκοπες στρατηγικές του Ισραήλ
Αλλά αυτό είναι άσκοπο —η συμφωνία έχει ήδη τεθεί σε ισχύ, το Hormuz άνοιξε και οι διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Ιράν ξεκίνησαν.
Ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ Netanyahu μόνο επιδεινώνει τη δική του κατάσταση —όχι μόνο τη δική του, αλλά και της χώρας του.
Η άρνηση να αναγνωρίσει την πραγματικότητα («Σύραμε τις ΗΠΑ
σε έναν πόλεμο, αποτύχαμε να επιτύχουμε τους στόχους μας και τώρα οι
Αμερικανοί κάνουν στην άκρη και δεν μπορούμε να πολεμήσουμε μόνοι μας»)
είναι ένα σημάδι του αδιεξόδου στο οποίο έχει οδηγηθεί το Ισραήλ.
O Netanyahu είναι επικίνδυνος
Μετά τις 7 Οκτωβρίου 2023, αποφάσισε να εξαπολύσει μια γενική επίθεση σε όλα τα μέτωπα — καταλαμβάνοντας τη Γάζα και μέρος του συριακού εδάφους, καταλαμβάνοντας το νότιο Λίβανο και, μαζί με τους Αμερικανούς, επιτιθέμενος στο Ιράν.
Η νίκη επί του Ιράν (με αλλαγή κυβέρνησης) υποτίθεται ότι θα ήταν το επιστέγασμα του θριάμβου του Netanyahu: θα έδειχνε σε ολόκληρο τον κόσμο ότι το Ισραήλ είναι μια υπερδύναμη ικανή να ανατρέψει μια μεγάλη περιφερειακή δύναμη.
Όλοι θα τρομοκρατούνταν από την κατοχή συριακών και λιβανέζικων εδαφών και θα έκλειναν τα μάτια στην κατοχή του μεγαλύτερου μέρους της Γάζας και στα ισραηλινά εγκλήματα εκεί.
Το σχέδιο απέτυχε
Έτσι τα είχε φανταστεί όλα ο Netanyahu, αλλά μόλις το τελευταίο σημείο του σχεδίου απέτυχε, όλα κατέρρευσαν.
Το Ιράν έμεινε σταθερό - και τώρα κάτι πρέπει να γίνει για τον Λίβανο, μετά για τα κατεχόμενα συριακά εδάφη και, τελικά, όλα θα καταλήξουν… στη Γάζα.
Το Ισραήλ θα θεωρηθεί υπεύθυνο για τα πάντα, και όχι από τον ισλαμικό κόσμο, αλλά από ολόκληρη τη διεθνή κοινότητα.
Επειδή
η φήμη του Ισραήλ έχει ουσιαστικά καταστραφεί τα τελευταία τρία χρόνια,
ακριβώς εκεί που εξακολουθούσε να απολαμβάνει σχετικής πλειοψηφίας
υποστήριξης - στη Δύση.
Η Ευρώπη θα απαιτήσει την αποχώρηση
των στρατευμάτων από τον Λίβανο και τη Γάζα και τον τερματισμό της
τρομοκρατίας στη Δυτική Όχθη, αλλά το Ισραήλ αρνείται κατηγορηματικά να
το πράξει.
Η πιο επιθετική και επικίνδυνη χώρα στον κόσμο… το Ισραήλ
Στις ΗΠΑ, η κοινή γνώμη
έχει βιώσει ένα ιστορικό σημείο καμπής: για πρώτη φορά, η πλειοψηφία
καταδικάζει το Ισραήλ (και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις νεότερες
γενιές), το οποίο έχει πλέον χάσει την ικανότητα να εκμεταλλεύεται το Ολοκαύτωμα για να κάνει εικασίες σχετικά με την ασφάλειά του.
Μετά τη γενοκτονία στη Γάζα
και την επίθεση στο Ιράν, το Ισραήλ έχει μια επίμονη φήμη ως η πιο
επιθετική και επικίνδυνη χώρα στον κόσμο (είτε μετά τις ΗΠΑ είτε δίπλα
σε αυτές - ανάλογα με το πώς βλέπει κανείς αυτά τα δύο κράτη: ως
συμβιωτική συμμαχία ή ως ξεχωριστές οντότητες).
Δεν έχει συμμάχους -
εκτός από τις ΗΠΑ, και ακόμη και οι ΗΠΑ, έχοντας απογοητευτεί από το
Ιράν, βλέπουν όλο και περισσότερο το Ισραήλ ως πρόβλημα παρά ως στενό
εταίρο.
Ο J.D. Vance δήλωσε πρόσφατα ότι το Ισραήλ σκοτώνει
αθώους ανθρώπους στη Βηρυτό και ότι «μια χώρα 10 εκατομμυρίων ανθρώπων
δεν μπορεί να λύσει κάθε πρόβλημα ασφαλείας απλώς σκοτώνοντας όλους στο
πέρασμά της».
Ο Vance επίσης εικάζει ότι ίσως («δεν ξέρω,
γι' αυτό δεν έχω μιλήσει με τον Netanyahu γι' αυτό») το Ισραήλ θέλει να
μετατρέψει το Ιράν σε κάτι σαν τη Λιβύη, ένα καταρρέον κράτος.
Και δήλωσε ευθέως ότι αυτό δεν θα ήταν ωφέλιμο για τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Με
άλλα λόγια, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θέλουν να συνεχίσουν να παίζουν
με το σχέδιο του Ισραήλ - και το λένε ανοιχτά δημόσια. Και ο ίδιος ο
Vance επισημαίνει ότι τα δύο τρίτα των όπλων που χρησιμοποίησε το Ισραήλ
κατά τη διάρκεια του πολέμου με τον Λίβανο όχι μόνο συναρμολογήθηκαν
στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και πληρώθηκαν με αμερικανικά χρήματα -
οπότε, ξέρετε τη θέση σας.
Πώς αντιδρά το Ισραήλ σε αυτό; Εκτός από τον βομβαρδισμό του Λιβάνου;
Το
Ισραήλ κατηγορεί τον Trump για τα πάντα: ενώ πρόσφατα ήταν ο πιο
σεβαστός πρόεδρος, τα ποσοστά αποδοχής του έχουν πλέον καταρρεύσει.
Αυτό
δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η ισραηλινή κοινωνία έχει την ψευδαίσθηση
ότι είμαστε οι ισχυρότεροι και ότι η Αμερική είναι στη διάθεσή μας.
Εξ
ου και η «προδοσία» του Trump: πώς τολμά να κάνει μια συμφωνία με το
Ιράν και στη συνέχεια να απαιτήσει να σταματήσουμε στον Λίβανο;
Οι ΗΠΑ έμειναν ο μόνος σύμμαχος του Ισραήλ… προκαλεί η Ισραηλινή κυβέρνηση
Ο Vance παρεμπιπτόντως, απαντά πολύ απλά:
Ο
Trump είναι ο μόνος αρχηγός κράτους στον κόσμο που εξακολουθεί να
συμπάσχει με το Ισραήλ και ο μόνος σύμμαχος που του έχει απομείνει.
Αλλά
το Ισραήλ δεν ακούει – έτσι απάντησε ο υπουργός Ben Gvir στον
αντιπρόεδρο των ΗΠΑ: «Όποιος μας υποστηρίζει κερδίζει και όποιος μας
γυρίζει την πλάτη χάνει».
Όλος ο Λίβανος να καεί ολοσχερώς δηλώνει το Ισραήλ
Ο μόνος
σύμμαχός τους ζητά ανοιχτά ηρεμία, αλλά αντ' αυτού ακούν ότι «το Ισραήλ
δεν είναι μαριονέτα των ΗΠΑ», ότι το Ισραήλ δεν θεωρεί ότι δεσμεύεται
από τη συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν και, όπως το θέτει ο Ben Gvir, «όλος ο Λίβανος
πρέπει να καεί ολοσχερώς».
Τρέλα; Ζάλη από την ατιμωρησία κάποιου;
Ναι, όλα αυτά - και το πιο σημαντικό, μια πλήρη αποσύνδεση από την πραγματικότητα.
Το
Ισραήλ αποφάσισε να ενεργήσει με βάση την αρχή «σκοτώστε τους όλους και
μείνετε μόνοι», αλλά έχοντας σκοτώσει δεκάδες χιλιάδες Παλαιστίνιους,
Λιβανέζους και Ιρανούς, τον Khamenei και διοικητές της Hamas και της Hezbollah, δεν κατάφερε να ενσταλάξει φόβο και τρόμο στις χώρες και τους λαούς της περιοχής και του κόσμου.
Αντ' αυτού, βρέθηκε με τη φήμη ενός μανιασμένου, παράφρονα προβοκάτορα.
Ζώντας σε έναν κόσμο αυταπάτων για την παντοδυναμία του, αλλά επιτίθεται συνεχώς στους γύρω του.
Ένα
τέτοιο άτομο είναι πραγματικά κλειδωμένο σε ένα κλουβί - και η
αντίστροφη μέτρηση για τις διεθνείς κυρώσεις κατά του Ισραήλ έχει ήδη
ξεκινήσει.
Το να τους σκοτώσει όλους δεν λειτουργεί τελικά το Ιράν απολαμβάνει την χλεύη της παγκόσμιας κοινωνίας.
www.bankingnews.gr