Αμείλικτα ερωτήματα ακόμη και από τους New York Times: «Πού πήγαν τα 700 εκατ. για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου;»...

Αμείλικτα  ερωτήματα ακόμη και από τους  New York Times: «Πού πήγαν τα 700 εκατ.  για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου;»Με ένα δημοσίευμα «καταπέλτη» οι New York Times «γκρεμίζουν» το διήγημα  της κυβέρνησης Μητσοτάκη που προσπαθεί ρίχνοντας όλο το βάρος στον σταθμάρχη, να αποποιηθεί  των σοβαρών ευθυνών  που της αναλογούν για την πρωτοφανή τραγωδία στα Τέμπη.

Με τίτλο «Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις: Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ελλάδα καθυστέρησε για χρόνια», η εφημερίδα στο άρθρο της τονίζει τις καταγγελίες και τις συνεχείς προειδοποιήσεις που είχαν φτάσει στην κυβέρνηση, ενώ επισημαίνει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας συγκαταλέγεται στα πιο επικίνδυνα παρά το γεγονός ότι έχει λάβει 700 εκατομμύρια για εκσυγχρονισμό!

Να σημειωθεί όμως ότι συνολικά την τελευταία πενταετία έχουν διατεθεί περί τα 4 δισ.€ για τον υποτιθέμενο εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά κανείς δεν γνωρίζει που έχουν πάει και αυτά τα κονδύλια.

«Διάφορα στελέχη των σιδηροδρομικών συνδικάτων έχουν γράψει οργισμένες επιστολές προς την ελληνική κυβέρνηση εδώ και χρόνια, συμπεριλαμβανομένου και του περασμένου μήνα, προειδοποιώντας για τα προβλήματα ασφαλείας.

Επιστολή προειδοποιούσε για μια τραγωδία και επέκρινε τους Έλληνες αξιωματούχους για τη χρονοτριβή τους» αναφέρει το δημοσίευμα και τονίζει ότι υπάλληλοι

«έπρεπε να βασιστούν σε ένα σύστημα που ήταν πολύ λιγότερο εξελιγμένο από εκείνα που χρησιμοποιούνται σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

«Αλλά ακόμη και αυτό το πιο υποτυπώδες σύστημα δεν ήταν πλήρως λειτουργικό, με τα φώτα και τα σήματα εκτός λειτουργίας.

Αυτή η συρροή καθυστερήσεων, προειδοποιήσεων και λαθών άφησε τον πιο πολυσύχναστο σιδηροδρομικό διάδρομο της Ελλάδας ευάλωτο σε αυτό που κάθε σύστημα ασφαλείας έχει σχεδιαστεί για να αποτρέψει: το ανθρώπινο λάθος» αναφέρεται στο δημοσίευμα και τονίζεται:

«Η ακριβής αιτία των αργών αναβαθμίσεων του συστήματος ασφαλείας δεν ήταν άμεσα σαφής, αλλά οι συνδικαλιστές, οι αξιωματούχοι και οι εμπειρογνώμονες ανέφεραν ως παράγοντες τους αυστηρούς προϋπολογισμούς, τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που σχετίζονται με την πανδημία του Covid-19, τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και τις διαμάχες για τις συμβάσεις».

«Αδιαφανείς οι ελληνικές αρχές»

Παράλληλα, η εφημερίδα κάνει λόγο για αδιαφάνεια των ελληνικών αρχών και υπενθυμίζει ότι η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο:

«Αξιωματούχοι για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη δήλωσαν ότι οι ελληνικές αρχές έχουν επίσης παραμελήσει το κρίσιμο έργο της παρακολούθησης και της επικαιροποίησης των διαδικασιών και του εξοπλισμού ασφαλείας σε όλο το δίκτυο.

Αυτό θα μπορούσε να είχε βελτιώσει ακόμη και το υποτυπώδες σύστημα ασφαλείας της χώρας, είπαν.

Ο κ. Doppelbauer, από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δήλωσε ότι ο οργανισμός του για την ασφάλεια έχει εκδώσει εκθέσεις και έχει καλέσει τις χώρες μέλη να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, αλλά δεν μπορεί να αναγκάσει τις εθνικές κυβερνήσεις να προβούν σε αλλαγές.

Σύμφωνα με πολλαπλά πρότυπα, το ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα ήταν το πιο θανατηφόρο στην Ευρώπη.

«Καταρτίσαμε ένα σχέδιο δράσης και ζητήσαμε από τις ελληνικές αρχές να υποβάλουν έκθεση σχετικά με το σχέδιο δράσης», δήλωσε. «Αλλά οι εξουσίες μας είναι περιορισμένες».

Οι ελληνικές αρχές, ωστόσο, δεν ήταν διαφανείς όσον αφορά σημαντικές λεπτομέρειες για τον σιδηρόδρομο.

«Δύο εβδομάδες πριν από το δυστύχημα, Ευρωπαίοι αξιωματούχοι προσέφυγαν στη δικαιοσύνη κατά της Ελλάδας λόγω της άρνησής της να δημοσιοποιήσει τη βασική σύμβαση που καθορίζει τον τρόπο διαχείρισης του σιδηροδρόμου καθώς εκσυγχρονίζεται».

«Ο Έλληνας πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, απέδωσε την σύγκρουση  σε “τραγικό ανθρώπινο λάθος“.

Ο υπουργός Μεταφορών παραιτήθηκε, αναγνωρίζοντας ότι οι προσπάθειες για τη βελτίωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων ήταν ανεπαρκείς.

Και ο διευθυντής του σταθμού στη Λάρισα, μια πόλη κοντά στο σημείο του δυστυχήματος, αντιμετωπίζει κατηγορίες, μεταξύ των οποίων και ανθρωποκτονία από αμέλεια», αναφέρουν οι New York Times και καταλήγουν:

«Ωστόσο, το δυστύχημα ρίχνει φως σε συστημικά προβλήματα που υπερβαίνουν τα όποια λάθη έγιναν αυτή την εβδομάδα» αναφέρει το δημοσίευμα και χαρακτηρίζει το δυστύχημα ως «τη στη χειρότερη σιδηροδρομική καταστροφή στην ιστορία της χώρας, μιας χώρας που δεν είχε ποτέ  εθνικό σύστημα ασφάλειας σιδηροδρόμων».

The Greek government was supposed to install a safety system nearly three years ago that was designed to prevent the kind of head-on train collision that killed 57 people this week. https://t.co/lqQvXLlyfI

— The New York Times (@nytimes) March 3, 2023

pronews.gr