Ενώ η κατεστραμμένη από τα Μνημόνια Ελλάδα εισέρχεται σε μια νέα
μεγάλη οικονομική ύφεση λόγω της πανδημίας, ενώ το χρέος εκτοξεύεται,
ενώ το δημοσιονομικό έλλειμμα λαμβάνει αστρονομικές διαστάσεις, ενώ η
Τουρκία μάς
επιτίθεται καθημερινά, η κυβέρνηση αποφάσισε να επιδοτήσει την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πρέπει κατά προτεραιότητα να μειώσουμε τους ρύπους και να προστατεύσουμε το κλίμα του πλανήτη, λέει η κυβέρνηση, γι’ αυτό εκτός από την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα κλείσουμε και τα λιγνιτικά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής. Οι Γερμανοί και οι Πολωνοί μπορούν να εξακολουθήσουν να καίνε λιγνίτη, οι Κινέζοι (παράγουν το 25% των παγκόσμιων ρύπων) να καίνε λιθάνθρακα, αλλά εμείς οι φτωχοί είμαστε οικολόγοι κι ας πεθάνουμε αύριο από πείνα.
Μέχρι το τέλος του 2021 η κυβέρνηση θα διαθέσει, για αρχή, περίπου 100 εκατ. ευρώ για να επιδοτεί μέχρι το 15% της λιανικής τιμής (προ φόρων) του κόστους αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όριο της επιδότησης τα 5.500 ευρώ. Αν υπολογίσουμε, συντηρητικά, ότι ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στοιχίζει περίπου 25.000 ευρώ, τότε η επιδότηση στοχεύει στην εισαγωγή περίπου 27.000 οχημάτων. Στο παράδειγμα, από τις 25.000, τα 3.750 ευρώ θα είναι η επιδότηση και τα υπόλοιπα 21.250 ευρώ θα τα πληρώσει ο έλληνας αγοραστής. Παράλληλα το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας θα επιβαρυνθεί με εισαγωγές 675 εκατ. ευρώ. Τέλεια, είναι αυτό που χρειαζόμαστε τώρα!
Μπορεί τελικά να εισαχθούν λιγότερα αυτοκίνητα, γιατί η επιδότηση θα δίνεται και σε ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα – για ηλεκτρικά πατίνια δεν ακούσαμε τίποτα ακόμη ! Το οικονομικό αποτέλεσμα όμως θα είναι το ίδιο και θα πρόκειται μόνο για την αρχή.
Ποιος όμως θα πουλήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα εισπράξει τα περίπου 675 εκατ. μέσα σε ενάμιση χρόνο; Θέλει και ρώτημα; Μα κυρίως η Γερμανία. Από τα περίπου 12 μοντέλα που κυκλοφορούν τα 8 είναι γερμανικά, 1 γαλλικό, 2 ιαπωνικά και ένα, το πιο ακριβό (87.500 ευρώ), αγγλικό.
Παράλληλα στην Ελλάδα θα αρχίσουμε να φτιάχνουμε σταθμούς επαναφόρτισης σε δημόσιους χώρους και στις εθνικές οδούς, ειδικά συνεργεία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα σημερινά συνεργεία προοδευτικά θα κλείνουν. Πρόκειται για μια επένδυση που δε συμφέρει και δε χρειάζεται η χώρα μας, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία.
Όλα γίνονται στο όνομα της «κλιματικής αλλαγής» που προκαλείται, όπως μας λένε, από την υπερθέρμανση του πλανήτη. Όμως η Γη, εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια, άλλοτε θερμαίνεται και άλλοτε ψύχεται, όχι από την ανθρώπινη δραστηριότητα αλλά, από την αυξομειούμενη ποσότητα της ηλιακής ακτινοβολίας που δέχεται και η οποία εξαρτάται από τις καταιγίδες στην επιφάνεια του Ήλιου (βλέπε σχετικό άρθρο: «Η κλιματική απάτη» στο www.greekattack.gr στις 27-9-19).
Είναι απόλυτα κατανοητό η Γερμανία και άλλες βιομηχανικές χώρες να υιοθετούν την «κλιματική υστερία» γιατί θέλουν να πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά πάνελ. Εμείς όμως οι φτωχοί και κατεστραμμένοι γιατί να στερηθούμε από το μοναδικό ενεργειακό πόρο μας, τους λιγνίτες και να επιδοτούμε με δανεικά τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία;
Μήπως κ. Μητσοτάκη και κύριοι της κυβέρνησης θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο να επιδοτήσετε μερικές κτηνοτροφικές μονάδες για να αυξηθεί η παραγωγή μοσχαρίσιου κρέατος και γάλακτος στα οποία η Ελλάδα είναι έντονα ελλειμματική; Μήπως θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο να επιδοτήσετε μερικές βιομηχανίες για να παράγουν περισσότερα προϊόντα αντί να κάνουμε εισαγωγές και για να βρουν δουλειά οι σημερινοί άνεργοι; Μήπως θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο όλα αυτά τα χρήματα να δοθούν για την ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων ώστε, με περισσότερα μέσα, να μπορούν να αντιμετωπίσουν την επιθετική Τουρκία; Λέμε μήπως;
Αν όμως αγαπάτε τόσο πολύ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ενδιαφέρεστε για το κλίμα γιατί δεν επιδοτείτε την κατασκευή τους σε μια ελληνική βιομηχανία π.χ. την ΕΛΒΟ που θέλετε να την πουλήσετε; Σας θυμίζουμε ότι το πρώτα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (Enfield 8000) κατασκευάστηκε το 1973 στη Σύρο και ήταν ελληνικής έμπνευσης, σχεδίασης και χρηματοδότησης από ένα μεγάλο εφοπλιστή.
Ξέρουμε ότι απαντήσεις δεν πρόκειται να πάρουμε. Ξέρουμε ότι η Ελλάδα είναι προτεκτοράτο του γερμανικού imperium. Ξέρουμε ότι μας ελέγχουν με το συναλλαγματικό χρέος που δημιουργήθηκε από το ευρώ, ένα νόμισμα που δεν μπορούμε να εκδώσουμε αλλά πρέπει να το δανειζόμαστε από τους επικυρίαρχους.
Της Μαρκέλλας Καβαλιεράτου
ellinikiantistasi.gr
επιτίθεται καθημερινά, η κυβέρνηση αποφάσισε να επιδοτήσει την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πρέπει κατά προτεραιότητα να μειώσουμε τους ρύπους και να προστατεύσουμε το κλίμα του πλανήτη, λέει η κυβέρνηση, γι’ αυτό εκτός από την εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα κλείσουμε και τα λιγνιτικά εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής. Οι Γερμανοί και οι Πολωνοί μπορούν να εξακολουθήσουν να καίνε λιγνίτη, οι Κινέζοι (παράγουν το 25% των παγκόσμιων ρύπων) να καίνε λιθάνθρακα, αλλά εμείς οι φτωχοί είμαστε οικολόγοι κι ας πεθάνουμε αύριο από πείνα.
Μέχρι το τέλος του 2021 η κυβέρνηση θα διαθέσει, για αρχή, περίπου 100 εκατ. ευρώ για να επιδοτεί μέχρι το 15% της λιανικής τιμής (προ φόρων) του κόστους αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όριο της επιδότησης τα 5.500 ευρώ. Αν υπολογίσουμε, συντηρητικά, ότι ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στοιχίζει περίπου 25.000 ευρώ, τότε η επιδότηση στοχεύει στην εισαγωγή περίπου 27.000 οχημάτων. Στο παράδειγμα, από τις 25.000, τα 3.750 ευρώ θα είναι η επιδότηση και τα υπόλοιπα 21.250 ευρώ θα τα πληρώσει ο έλληνας αγοραστής. Παράλληλα το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας θα επιβαρυνθεί με εισαγωγές 675 εκατ. ευρώ. Τέλεια, είναι αυτό που χρειαζόμαστε τώρα!
Μπορεί τελικά να εισαχθούν λιγότερα αυτοκίνητα, γιατί η επιδότηση θα δίνεται και σε ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα – για ηλεκτρικά πατίνια δεν ακούσαμε τίποτα ακόμη ! Το οικονομικό αποτέλεσμα όμως θα είναι το ίδιο και θα πρόκειται μόνο για την αρχή.
Ποιος όμως θα πουλήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα εισπράξει τα περίπου 675 εκατ. μέσα σε ενάμιση χρόνο; Θέλει και ρώτημα; Μα κυρίως η Γερμανία. Από τα περίπου 12 μοντέλα που κυκλοφορούν τα 8 είναι γερμανικά, 1 γαλλικό, 2 ιαπωνικά και ένα, το πιο ακριβό (87.500 ευρώ), αγγλικό.
Παράλληλα στην Ελλάδα θα αρχίσουμε να φτιάχνουμε σταθμούς επαναφόρτισης σε δημόσιους χώρους και στις εθνικές οδούς, ειδικά συνεργεία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα σημερινά συνεργεία προοδευτικά θα κλείνουν. Πρόκειται για μια επένδυση που δε συμφέρει και δε χρειάζεται η χώρα μας, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία.
Όλα γίνονται στο όνομα της «κλιματικής αλλαγής» που προκαλείται, όπως μας λένε, από την υπερθέρμανση του πλανήτη. Όμως η Γη, εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια, άλλοτε θερμαίνεται και άλλοτε ψύχεται, όχι από την ανθρώπινη δραστηριότητα αλλά, από την αυξομειούμενη ποσότητα της ηλιακής ακτινοβολίας που δέχεται και η οποία εξαρτάται από τις καταιγίδες στην επιφάνεια του Ήλιου (βλέπε σχετικό άρθρο: «Η κλιματική απάτη» στο www.greekattack.gr στις 27-9-19).
Είναι απόλυτα κατανοητό η Γερμανία και άλλες βιομηχανικές χώρες να υιοθετούν την «κλιματική υστερία» γιατί θέλουν να πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά πάνελ. Εμείς όμως οι φτωχοί και κατεστραμμένοι γιατί να στερηθούμε από το μοναδικό ενεργειακό πόρο μας, τους λιγνίτες και να επιδοτούμε με δανεικά τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία;
Μήπως κ. Μητσοτάκη και κύριοι της κυβέρνησης θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο να επιδοτήσετε μερικές κτηνοτροφικές μονάδες για να αυξηθεί η παραγωγή μοσχαρίσιου κρέατος και γάλακτος στα οποία η Ελλάδα είναι έντονα ελλειμματική; Μήπως θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο να επιδοτήσετε μερικές βιομηχανίες για να παράγουν περισσότερα προϊόντα αντί να κάνουμε εισαγωγές και για να βρουν δουλειά οι σημερινοί άνεργοι; Μήπως θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο όλα αυτά τα χρήματα να δοθούν για την ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων ώστε, με περισσότερα μέσα, να μπορούν να αντιμετωπίσουν την επιθετική Τουρκία; Λέμε μήπως;
Αν όμως αγαπάτε τόσο πολύ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ενδιαφέρεστε για το κλίμα γιατί δεν επιδοτείτε την κατασκευή τους σε μια ελληνική βιομηχανία π.χ. την ΕΛΒΟ που θέλετε να την πουλήσετε; Σας θυμίζουμε ότι το πρώτα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (Enfield 8000) κατασκευάστηκε το 1973 στη Σύρο και ήταν ελληνικής έμπνευσης, σχεδίασης και χρηματοδότησης από ένα μεγάλο εφοπλιστή.
Ξέρουμε ότι απαντήσεις δεν πρόκειται να πάρουμε. Ξέρουμε ότι η Ελλάδα είναι προτεκτοράτο του γερμανικού imperium. Ξέρουμε ότι μας ελέγχουν με το συναλλαγματικό χρέος που δημιουργήθηκε από το ευρώ, ένα νόμισμα που δεν μπορούμε να εκδώσουμε αλλά πρέπει να το δανειζόμαστε από τους επικυρίαρχους.
Της Μαρκέλλας Καβαλιεράτου
ellinikiantistasi.gr